Novinky

Toyota drasticky snížila odhad prodejů EV. V kurzu je hybrid!…

Toyota zrevidovala svůj letošní plán prodeje bateriových elektromobilů, těch prodá ve fiskálním roce 2023, končícím 31. března, o – sedíte? – Tak se posaďte. Už sedíte? OK, takže elektromobilů „letos“ prodá prý celosvětově 123 tisíc exemplářů, což je o – fakt sedíte? Abyste mě pak nežalovali… – 39 (slovy třicet devět!) procent méně, než byl původní plán na 202 tisíc exemplářů. Jestli jste taky slyšeli to křupnutí, to ekoaktivisté na celé planetě vzteky překousli veganské brčko, ponořené v dýňovém biolatéčku.

Ale i přesto (nebo možná právě proto 😉 ), letos Toyota očekává rekordní zisk 30,15 miliardy dolarů (v jenech to raději ani udávat nebudu 😀 ), KŘUP tento odhad přitom navýšila z předešlého odhadu 20,1 miliardy dolarů. Zdá se, že nedostatek čipů a další dozvuky covidových výpadků jsou historií a Toyotu nezpomalí ani několik letošních shutdownů výrobních linek. A kdo (nebo spíš co) za to může? Ano, tipujete správně – hybridy! KŘUP KŘUP KŘUPPPP!!! Těch chce letos prodat 3,6 milionu, což je navýšení o 100 tisíc kusů oproti původním plánům.

Všechny nějakým způsobem elektrifikované automobily Toyota si najdou v FY2023 cestu k 3,9 milionu zákazníků, což je o 42 % více, než v FY2022. Jejich podíl na celkových prodejích značky tak vzroste na 37 %. Toyota a Lexus by měly letos vyrobit celkem rekordních 10,1 milionu aut a prodej se má dostat na 11,38 milionu (asi slušně vyvětrají sklady). Dobře se to čte, co říkáte? A pak že jsou články o prodejích nuda… 😉

Jeden myslel na “Toyota drasticky snížila odhad prodejů EV. V kurzu je hybrid!…

  • IMHO, poptávka po Toyotách je tak velká, že nestíhají rozumně dodávat ani jejich hybridy + bZ4X je super tak maximálně z hlediska ježdění, ale nabíjení, pohodlí ve srovní s RAVkou,12V battery management, software apod. stojí za starou belu.
    Divil bych se, když by vynaložili více peněz na výrobu EV, spíš jen posílí vývoj EV platformy, mírně zvýší financování R&D Panasonicu nebo jiného partnera, který jim dělá baterky a budou čekat, jak bude pokračovat vývoj.

Komentáře nejsou povoleny.