Novinky

Mitsubishi Legnum VR-4 Type-S: ostrý galant z devadesátek

V Americe se zase dražilo jedno zajímavé auto a díky tomu se můžeme podívat na kvalitní fotky a zavzpomínat, tentokrát na doby, kdy byly vozy Mitsubishi ještě cool. Řeč teď bude o modelu Mitsubishi Legnum VR4 Type-S z druhé poloviny 90. let. Legnum bylo japonské označení pro kombi Galant, které v roce 1996 navázalo na tradici sportovních Galantů VR-4 od závodní divize Ralliart. Ta započala v roce 1987, kdy vznikly první rallyové speciály na bázi tohoto sedanu.

Označení VR-4 neznamená to, co si myslíte, 😉 jde o zkratku pro Viscous Realtime 4WD a auta s tímto kódem nebyla zajímavá jen stálým pohonem všech kol, ale hlavně přítomností výkonného turbomotoru pod kapotou. V případě modelu Legnum VR-4 z roku 1996 to byl 2,5litrový benzinový V6 se dvěma turbodymychadly a výkonem 290 koní při 5500/min a točivým momentem 369 Nm při 4000 otáčkách. Ten přenášel sílu přes pětistupňový manuál (nebo automat) na všechny čtyři kola, přičemž Type S disponovala elektronicky řízeným aktivním diferenciálem pro zadní kola (AYC), ale také systémem kontroly trakce TCL a systémem jízdní stability ASC. Muselo to jezdit fakt ukrutně.

Přitom to byl spíš sleeper, než dravec. Mitsubishi Legnum VR-4 mělo jen decentní, skoro až přehlédnutelný spodní bodykit a hliníková 16″ kola BBS s pneumatikami 205/55. Co vás na silnici zpráskalo, by vám došlo až při pohledu na vzdalující se masivní spoiler víka kufru. Uvnitř pak bylo sportovního stylu ještě méně – standardní látkou čalouněná sedadla, spousta plastového dřeva a fakt obří kormidlo (ale od Nardi). 😉 Vizuálně tak mohl zvýšit tep pouze nápis VR-4 uvnitř rychloměru. Tak se podívejte, tak to ostrému kombi ze zlaté éry japonského autoprůmyslu sluší.

3 komentáře: „Mitsubishi Legnum VR-4 Type-S: ostrý galant z devadesátek

  • Tohle byl vždy krásný kus auta. I dnes se za ním se zálibou otočím. Vždy mě mrzí konec jakékoliv automobilky u nás, v tomto případě by to bolelo méně než to, co se děje pod taktovkou Rencka.

    • Souhlas, tenhle Galant vůbec nezestárnul.

    • kletzky: souhlas, taky jsem nad tím vždy slintal, 2.5 V6 byla tehdá nedostižný sen a i dnes je to pěkné auto.

      Ad Mitsu v Evropě: de facto už odešlo. Že tady pod tou značkou budou strašidelné renolty, to už jde nějak mimo mě. I když, pořád by měl přijít nový Outlander a na toho se těším moc.

Komentáře nejsou povoleny.