Novinky

Acura NSX Type S s vozíkem NSX! Kdo rozřezal supersport?

Snažím se, aby byly zdejší články co nejaktuálnější a často se daří až tak, že bývám v CZ/SK úplně nejrychlejší (musím se pochlubit, nikdo to za mě neudělá 😉 ), ale tohle není ten případ. Úplně náhodou jsem narazil na fotku a po chvíli hledání objevil tohle: dnes už nevyráběná Acura NSX Type S s koulí(!!!) a na ní vozík. A žádný obyčejný, ale vozík, vyrobený ze zadní části jiné NSX. Tohle kombo se objevilo letos v květnu a myslím, že nic nezkazím tím, že se k tomu vrátím, pááč jsem si toho nevšiml ani na jiných CZ webech. Takže wo co šlo?

S touto Acurou NSX Type S vyrazil HART na One Lap of America. 😀
What?
HART je zkratka pro Honda of America Racing Team, což je uskupení dobrovolníků z řad zaměstnanců americké Hondy, zapálených pro závodění. A One Lap of America je americký nástupce streetracingové akce Cannonball, u nás známé jako Gumball. Z naprosto ilegální honičky z osmdesátek se stala postupem času (logicky) osmidenní, 3200 mil dlouhá akce, pořádaná přes 15 států, na níž všichni dodržují předpisy a vyhodit z kopýtka si mohou na některé ze zastávek na závodních okruzích.

No a HART v rámci labutí písně NSX Type-S vyrazil se sériovým TS, opatřeným pouze polepy. A někoho napadlo namontovat mu kouli a přívěsem, na kterém by bylo rezervní obutí a kapaliny. A jako vozík posloužila zadní část jiného, skutečného NSX. Myslíte si něco o idiotech a svatokrádeži? V klidu, HART vlastně kus NSX zachránil. Záď patřila jednomu z prvních vývojových prototypů NSX, jenž měl být sešrotován, takže byl vůz vlastně (částečně) zachráněn. Do vozíku ze dá dostat z přední části velkým vstupním otvorem.

Docela mě pobavilo, že zatímco NSX Type S je sériové, vozík dostal pružiny H&R. 😀 Obě vozidla obouvají kola HRE do pneumatik Falken. Type S má navíc karbonový spoiler a difuzor z katalogu originálního příslušenství. Docela cool, ne? Mimochodem One Lap se zúčastnila v rámci týmu HART i Acura TLX Type S (viz společnou foto), ale to není zase tak důležité… Každopádně buďme rádi alespoň za to, když už se Honda úplně zbláznila, hodila přes palubu aftermarketovou scénu (která ji v Americe u mladých zákazníků v minulosti „udělala“) a úplně vypustila výstavu SEMA, kdoví, příští rok třeba nebude ani žádné One Lap…