Novinky

Gorgona NM+: monopost z MX-5 teď i pro dva

Zhruba před rokem představila italská firma Gorgona Cars odlehčenou, jednomístnou přestavbu Mazdy MX-5 NA s dvoulitrovou atmosférou (a převodovkou) z aktuální generace Miaty. Kombinace výkonu 184 koní, váhy 830 kg (suchá hmotnost) a extra tuhosti šasi je velice lákavá, pokud ovšem máte nazbyt 70 tisíc euro a první generaci MX-5 na předělání. Zájemci si asi v římském sídle firmy nebudou podávat dveře, ale Gorgona Cars stále existuje, takže pokud to není volnočasový projekt nějakého milionáře, uživit se zvládá…

Ba co víc, rozšířila modelové portfolio. 😉 Novinkou je Gorgona NM+, přičemž to „+“ znamená sedadlo navíc. Takže z Naked Monoposto máme Naked Biposto. Nebo možná Duoposto? 🙂 Modifikace je to jednoduchá, před spolujezdcem je stejný deflektor jako před řidičem a za hlavou má zakrytovaný ochranný oblouk. Je toho ale víc. Přestože přibylo sedadlo a další příslušenství, Gorgona NM+ je o 30 kg lehčí, než výchozí NM. Může za to nahrazení sklolaminátových dílů karbonovými. Dvoulitrový skyactiv navíc dostal power kit, jenž zvyšuje výkon na 220 k a točivý moment na 225 Nm. Obojí je ve standardu, NM+ tedy bude o poznání dražší. Cenu ale Italové neuvádí, pokud se musíte ptát, pravděpodobně na to nemáte. 😉

4 komentáře: „Gorgona NM+: monopost z MX-5 teď i pro dva

  • Mě na tom ty oblouky nesedí, takhle se dvěma je to ještě horší – opticky je to strašně těžké na zadek. Holt malé auto, velké doplňky, chtělo by to něco subtilnějšího, co bude víc odpovídat velikosti základu.

    • Je to reminiscence na závoďáky z padesátek, jenže tenkrát v tom seděli, koukalo jim z monopostu tělo od pasu nahoru a oblouk končil u lopatek, aby se zrakvili bez trvalých následků. 😀 Doba trochu pokročila, takže to musí být trochu oversized. Mně to vlastně ani nevadí, je to prostě úlet jako celek, pro mě navíc sympatičtější, než ty přestavby typu Westfield.
      Ale jsem si jistý, že by Taloši přistoupili i na nějakou customizaci a za pár tisíc éček by ti okolí ochranných oblouků ochotně s pontonem zarovnali. 😉

      • King: mě se líbí spíš decentní á la Porsche, určitě by to šlo udělat v podobném duchu jako Speedster, GT apod. Čím víc na to koukám, tím víc to vypadá jak batoh s jídlem na víkend. Za ty mega prachy to prostě podle mě šlo udělat líp.

        Ale to je fuk, hlavně, že to existuje, je to zase zajímavá inspirace, co se s/z NA dá udělat. Taková italská poklona Japoncům, jako je Miata japonskou poklonou Britům. Mohli tunit Barchettu motorem z Abartha, ale správně poznali, jak vypadá skutečně dobrá devadesátková platforma.

Komentáře nejsou povoleny.