Novinky

Mitsubishi vyvíjí plug-in hybrid speciálně pro L200. S BEV se nepočítá.

Pick-up Mitsubishi L200/Trition je stále ještě žhavou novinkou, jeho nová generace se po dlouhém teasování představila v létě v rodném Thajsku a k pohonu zadních nebo všech čtyř kol využívá turbodieselový čtyřválec 2,4 l, jenž existuje ve třech specifikacích – se 150 k a 330 Nm, se 184 k a 430 Nm a 204 k a 470 Nm. Ten však v nabídce nezůstane osamocen. Ne, Tři diamanty neskočí po hlavě do elektromobility, bateriová verze nebude k dispozici dřív, než za pět let a i tím je spíše naznačeno, že bude tématem nikoli střednědobého, ale spíš dlouhodobého plánování. Reálnější bude elektrifikace pick-upu zřejmě až po roce 2030.

Co ale nyní zaměstnává vývojový tým, je plug-in hybrid. Ten nebude mít prý nic společného se systémem z modelu Outlander, a to z prostého důvodu. V tomto SUV je motor uložen napříč, v L200 podélně. Inženýři už mají jasno o koncepci, elektromotor bude umístěn v jednom celku mezi spalovacím motorem a převodovkou a bude vybaven rozpojovací spojkou, aby byl schopen samostatně pohánět kola. Plug-in hybridní verze nebude nijak ochuzena o schopnosti v terénu, čtyřkolka, redukce a světlost budou stejné jako u nafťáku.

Mitsubishi připouští, že je dotazováno na naftový plug-in hybrid, ale ten byl byl příliš drahý, proto bude klasicky benzinový. A cena není jediný důvod. Mitsubishi ví, že auta s turbodiesely už mají problém se dostat na některé trhy, benzinový motor tedy umožní automobilce nabízet L200/Triton ve větším počtu zemí. To je samozřejmě lákavé, ale Mitsubishi ještě zatím není schopné říci, kdy tato chvíle nastane, vývoj systému totiž stále probíhá.