Novinky

Toyota Century má při výrobě velmi speciální péči

Toyota není dlouhodobě nejspolehlivější značkou náhodou, klíčem k tomu jsou vysoké standardy, kladené na komponenty, ale i pečlivost při výrobě. Ale i přesto automobilka tvrdí, že nový crossover Century má ještě úplně jinou úroveň pozornosti. Předně – montáž v továrně Tahara má na starosti 40 dělníků, kteří byli vybráni z týmu 1500 lidí. Ti musí zvládnout nejen test manuální zručnosti, ale i prokázat v testu s 200 otázkami znalosti z historie a techniky modelu Century.

Standardy při výrobě jsou také mnohem přísnější, například tak jednoduchá věc, jako je utahování šroubů a matic – tam, kde je u Toyoty tolerance 20 % utahovací síly, je u century pouhých 5 procent, takže po použití pistole se ještě ladí momentovým klíčem. U některých šroubů je třeba použít více než 150 Nm, což je zároveň i fyzicky náročné. Samotné utahování je tak časově dvanáctkrát delší, než u ostatních toyot.

Stejně přísná je i kontrola. Kromě dílčích prohlídek se provádí ještě finální inspekce. Kontroloři jsou pečlivě vybíráni a u každého auta provádí prohlídku, sestávající ze 17 kroků, sleduje se lak, mechanické části i slícování interiéru. Pak je simulována jízda ve městě a na dálnici, aby byly zachyceny případné pazvuky, zařazena byla i jízda v elektrickém módu. Celý proces trvá 3,5 hodiny. Asi není divu, že se jich vyrobí měsíčně pouze třicet.

Mimochodem přestože sama Toyota hovořila o tom, že připravuje „Century SUV“, má větší světlost, barevně odlišenou spodní část karoserie a karoserii typu hatchback, nechce, aby se mu říkalo SUV. Je to nový koncept „chauffeur-driven mobility“. 😀 A Toyota ho dá vůbec poprvé v historii ochutnat i majitelům mimo Japonsko, je v plánu vyrobit 100 exemplářů s levostranným řízením.