Novinky

Toyota Century: nové SUV vládne všem

Toyota už dlouho vyhrožovala, že začne používat označení Century, doposud určené výhradně superluxusním sedanům, i pro SUV – slibovaný model je nyní tady. Tedy on už je tady skoro dva týdny, ale nějak jsem teď přes léto všechno nestíhal, takže se k některým novinkám dostávám s určitým zpožděním. První poznatek z Century (SUV): není to tak zlé, jak jsem se bál – a že důvody k obavám kvůli crownu skutečně byly. Jenže Toyota tentokrát nic nepokazila, „japonský Cullinan“ nese stylistické rysy sedanu, jen má prostě karoserii (něco jako) hatchback, je to takový ten styl předválečných korábů silnic. Nebýt barevného odlišení spodního bodykitu (u některých variant lakování), možná by mě ani nenapadlo, že má jít o „SUV“, světlost podvozku je totiž zvýšena minimálně. Takže u mě dobrý, i když zmíněný RR se povedl asi o trochu lépe. Akorát kola vypadají na robustním autě poněkud malá, zvlášť s tímhle designem paprsků.

Interiér je pak oproti stávajícímu sedanu Century o pořádný kus lepší, pět let je holt znát… Palubní deska má podobné rysy, ale je působí moderněji a luxusněji, zadní sedadla pak nabízí dvěma pasažérům veškerý myslitelný komfort. Namátkou – dva 11,6″ displeje, chladicí box, dotykové ovládání infotainmentu, ambientní podsvícení, panoramatickou střechu, špičkový audiosystém a samozřejmě plně nastavitelná křesla. Soudě podle fotek jsou na nejvyšší úrovni i použité materiály a je třeba zmínit,že prostor pro posádku a zavazadla odděluje laminovaná skleněná přepážka. Zajímavé je, že zákazník bude moci k přístupu dozadu použít volitelně posuvné dveře namísto klasických výklopných. Crossover s fénixem ve znaku se bude nabízet v sedmi barvách karoserie, z nichž pět bude dvoutónových. I kvalita laku má být na japonské poměry nevídaná.

Crossover Toyota Century na platformě TNGA-K má rozměry 5205 x 1990 x 1805 mm a rozvor 2950 mm, takže je téměř stejně velký jako Grand Highlander, což je překvapivé, je však třeba vzít v úvahu, že tady jsou rozměry auta určeny polovičnímu počtu lidí. 😀 Pohonný systém není výjimečný, ale jistě dostatečný – plug-in hybrid s V6 3,5 l s kombinovaným výkonem 412 k, zkombinovaný se čtyřkolkou E-Four Advanced AWD, schopný ujet pouze na elektřinu až 69 km. Manévrování v těsných ulicích a garážích Tokia má, stejně jako jízdu nižšími rychlostmi, usnadnit aktivní řízení zadních kol Dynamic Rear Steering.

Nejluxusnější japonské SUV (a jedno z nejluxusnějších SUV na světě vůbec) Toyota Century bude vznikat v počtu pouhých 30 kusů měsíčně, půjde tedy o hodně exkluzivní auto, určené samozřejmě pouze japonským boháčům, kteří se musí při jeho pořízení odrazit od základní ceny 25 000 000 jenů. Kurz vůči jenu už se nám trochu horší, ale stále je poměrně příznivý a v přepočtu tak auto vychází na rovné 4 miliony korun v základu. Oproti rollsu je to skoro zadarmo. 😉

Jeden myslel na “Toyota Century: nové SUV vládne všem

  • Palubka je super, hlavně v dnešní době, kdy stále vládnou zapíchnuté tablety nebo příšerné středové monitory na výšku. Na straně druhé, majitele to nijak zajímat nemusí, protože řídit bude stejně Jean nebo Alfréd. Trochu se divím, že to sem nevozí Lexus místo LM, které je přecejen typem karoserie v prémii dost unikát. Je ale fakt, že zatímco LM ve VIP verzi tady stojí 4 mega, tohle stojí 4 mega v Japonsku, takže tady by to bylo tak za 5-6 a to už je nejspíš opět mimo (ne, že by LM mimo nebylo, ale proč nemít „mimo“ něco, co má aspoň šanci a podpořilo by to stávající SUV line-up).

Komentáře nejsou povoleny.