Novinky

Nissan bude spolupracovat se značkou Fisker

Není to zase tak dávno, co byl Nissan leaderem v oblasti elektromobilů, teď se však nachází spíše v situaci, kdy se snaží neztratit stopu leaderů. Pomoci dotáhnout se na špičku by mu měla malá americká značka Fisker, která je sama (už zase) ve velkých problémech. Fisker má potřebnou techniku, ale nemá peníze. Nissan nemá potřebnou techniku ani peníze, ale přece jen má těch finančních prostředků trochu více, než Fisker. 😀

A tak prý jsou obě automobilky před podpisem oboustranně výhodné smlouvy o spolupráci. Ta spočívá v tom, že Nissan nalije prý zhruba 400 milionů dolarů do „truckové platformy Fiskeru“ (rozuměj do Fiskeru, protože pick-up Alaska je de facto hotový) a Nissan na oplátku bude moci na této technice postavit vlastní pick-up, jenž patrně nahradí špatně prodávaný Titan.

Detaily smlouvy nejsou známy a kdoví, jestli vůbec kdy budou, každopádně Nissanu to umožní mít k dispozici poměrně rychle elektrický pick-up „Made in USA“, na který se budou vztahovat Bidenovy pobídky. Fiskeru to na druhou stranu umožní navýšit výrobu na udržitelnou úroveň a zabránit dalšímu propouštění – nedávno musel vyhodit 15%(!) zaměstnanců a v posledním čtvrtletí 2023 vykázal ztrátu skoro půl miliardy dolarů. Tak uvidíme, jak budou noví partneři rychlí a kdy elektrický pick-up Nissan uvidíme.

3 komentáře: „Nissan bude spolupracovat se značkou Fisker

  • Jako, že špatně se prodávající titan nahradí něco, co nikdo nechce a bude se to prodávat dobře? 😂😂

    • Ford jich vloni prodal 25 tisíc, hlavní konkurenti už full size EV pick-upy mají, takže asi nechtějí zůstat stranou.

      • King: :-)))) Tak to jo, to je hned potřeba se porvat o každej kus, tam bude růst:-))

        Jako sorry, F-xxx se prodalo 750k, z toho teda 25k uhláků, to jsou 3%. Takže opravuji svoje tvrzení na „skoro nikdo to nechce“, spokojen?

        K tomu jsem zaznamenal, že těch, co to chtějí je stále méně, takže Ford snížil výrobu – možná se to změnilo, ale našel jsem článek ze začátku ledna, výroba šla dolů z 3200 měsíčně na 1600 měsíčně.

        Já myslím, že do takovýho megasuper segmentu, rostoucího skoro geometricky, tam je potřeba narvat miliardy hned teď… Hlavně s tou super image, díky které prodávají 15k Titanů ročně (méně než třetina Ridgeline a méně i než třeba Rivianu nebo Hyundai, což je umění).

Komentáře nejsou povoleny.