IMSA SportsCar 2020: Mazda vyhrála Sebring, Acura šampionát
V Americe skončil letošní ročník vytrvalostních závodů IMSA SportsCar, v němž mají silné zastoupení i japonské značky. V nejvyšší třídě prototypů si to rozdávala Acura s Mazdou (a Cadillacem), v gétéčkách (GTD) zase Acura s Lexusem (a spoustou dalších renomovaných značek). A při letošních 11 podnicích to bylo letos opravdové drama.
Sezona IMSA SportsCar má tradičně dva vrcholy – čtyřiadvacetihodinovkou na Daytoně to letos začalo a dvanáctihodinovkou na Sebringu skončilo. V top kategorii prototypů DPi se v prvním případě radoval Cadillac a ve druhém Mazda, ale za delší konec nakonec tahala Acura, která po pomalejším začátku sezony zabrala a zvítězila o pouhý bod(!) před Cadillacem a pět před rychlejší z dvojice Mazd. Acury vyhrály čtyři závody a triumf je hezkou tečkou za spoluprací Acury se stájí Penske, která přinesla dva tituly v řadě a letos pro blíže nespecifikované neshody končí. Mazdy vyhrály dva podniky.
Pos. | Team | Car | DAY1 | DAY2 | SEB1 | ELK | ATL1 | MOH | ATL2 | LGA | SEB2 | Points |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | #7 Acura Team Penske | Acura ARX-05 | 8 | 8 | 7 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 8 | 265 |
2 | #10 Konica Minolta Cadillac | Cadillac DPi-V.R | 1 | 6 | 2 | 2 | 5 | 3 | 1 | 6 | 7 | 264 |
3 | #55 Mazda Motorsports | Mazda RT24-P | 6 | 1 | 5 | 5 | 2 | 4 | 6 | 4 | 1 | 260 |
4 | #31 Whelen Engineering Racing | Cadillac DPi-V.R | 7 | 5 | 1 | 3 | 3 | 2 | 5 | 3 | 6 | 258 |
5 | #5 JDC-Mustang Sampling Racing | Cadillac DPi-V.R | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 6 | 4 | 7 | 5 | 249 |
6 | #77 Mazda Motorsports | Mazda RT24-P | 2 | 2 | 4 | 6 | 7 | 5 | 7 | 5 | 3 | 247 |
7 | #6 Acura Team Penske | Acura ARX-05 | 4 | 4 | 6 | 8 | 6 | 7 | 3 | 2 | 2 | 247 |
8 | #85 JDC-Miller Motorsports | Cadillac DPi-V.R | 5 | 7 | 8 | 7 | 8 | 8 | 8 | 8 | 4 | 217 |
Ve třídě Gran Turismo Daytona to nebylo tak těsné, ale drama se odehrávalo i tam. Nejúspěšnější stájí byl partner Lexusu Vasser-Sullivan, jenž vyhrál s RC F GT3 čtyři závody z jedenácti, jenže v celkovém pořadí mu patřilo až třetí místo. Meyer Shank Racing s Acurou NSX GT3 vyhrál sice jen dva podniky, ale vyrovnanější výsledky mu zajistily obhajobu loňského titulu. Mezi Acuru a Lexus se ještě vmáčkla stáj Wright s Porsche 911 GT3 R. I bronz je ale samozřejmě pro Lexus obrovský úspěch.
Car | DAY | DAY | SEB | ELK | VIR | ATL | MOH | CLT | ATL | LGA | SEB | Points |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Acura NSX GT3 Evo | 10 | 3 | 2 | 2 | 1 | 5 | 7 | 10 | 1 | 3 | 288 | |
Porsche 911 GT3 R | 4 | 7 | 9 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 4 | 6 | 1 | 284 |
Lexus RC F GT3 | 9 | 1 | 1 | 3 | 4 | 10 | 1 | 8 | 2 | 11 | 12 | 265 |
BMW M6 GT3 | 6 | 8 | 3 | 7 | 1 | 11 | 11 | 1 | 9 | 2 | 11 | 256 |
Lexus RC F GT3 | 12 | 2 | 5 | 1 | 9 | 5 | 10 | 4 | 8 | 8 | 9 | 251 |
Acura NSX GT3 Evo | 8 | 4 | 12 | 6 | 7 | 6 | 5 | 6 | 3 | 6 | 250 | |
Mercedes-AMG GT3 Evo | 11 | 6 | 4 | 6 | 3 | 4 | 2 | 10 | 12 | 9 | 8 | 245 |
Lamborghini Huracán GT3 Evo | 2 | 9 | 10 | 8 | 7 | 12 | 7 | 11 | 3 | 5 | 7 | 244 |
Ferrari 488 GT3 Evo 2020 | 7 | 5 | 2 | 4 | 12 | 9 | 1 | 7 | 4 | 206 | ||
Aston Martin Vantage AMR GT3 | 18 | DNS | 8 | 6 | 4 | 3 | 11 | 4 | 2 | 199 | ||
Audi R8 LMS Evo | 12 | 8 | 10 | 13 | 12 | 6 | 13 | 10 | 5 | 167 | ||
Lamborghini Huracán GT3 Evo | 1 | 14 | 2 | 7 | 13 | 126 | ||||||
McLaren 720S GT3 | 11 | 6 | 9 | 11 | 8 | 9 | 13 | 125 | ||||
Acura NSX GT3 Evo | 10 | 7 | 11 | 10 | 9 | 12 | 12 | 122 | ||||
Lamborghini Huracán GT3 Evo | 14 | 8 | 10 | 61 | ||||||||
Porsche 911 GT3 R | 13 | 5 | 44 | |||||||||
Audi R8 LMS Evo | 3 | 30 | ||||||||||
Porsche 911 GT3 R | 5 | 26 | ||||||||||
Lamborghini Huracán GT3 Evo | 15 | 16 | ||||||||||
Lamborghini Huracán GT3 Evo | 16 | 15 | ||||||||||
Aston Martin Vantage AMR GT3 | 17 | 14 |