Mazda představila na autosalonu v Pekingu sedan EZ-6, jenž na čínském trhu nahradí dosavadní model Mazda6. Hirošimská značka v jeho případě využila techniku svého čínského partnera Changan a vyrábět jej bude joint-venture Changan Mazda. Dá se říci, že je Mazda EZ-6 exkluzivnější variantou sedanu Changan Deepal SL03.
Mazda EZ-6 má rozměry 4921 x 1890 x 1485 mm, rozložení váhy 50:50, pohon zadních kol a elektrická verze na jedno nabití ujede až 600 km. Nabízet se bude i jako plug-in hybrid s kombinovaným dojezdem přes 1000 km. Výkon zatím Mazda neuvedla, ale deepal má 218 k a 320 Nm nebo 258 k a 320 Nm. Stojí na 19″ kolech s pneumatikami o rozměru 245/45.
Bez ohledu na zmíněné charakterové vady 😉 je design sedanu opravdu velmi povedený, když uvážíme, že Mazda musela pracovat s čínským skeletem. Díky němu je silueta více klínovitá a proporce trochu jiné, než jsme byli u Mazdy v posledních dekádách zvyklí, ale styling je krásně minimalistický, jako by šlo spíše o koncept, než produkční auto. A má bezrámové dveře, paráda. Interiér je pak těžký luxus, pokud lze soudit podle fotek uvnitř jsou vizuálně atraktivní materiály a opět velmi minimalistický a moderní design.
Automobilce EZ-6 určitě ostudu neudělá. Bohužel šance, že opustí území Číny, je mizivá. 🙁