/ Bestie vystrkuje růžky. Nový Civic Type R rozdrtil rekord okruhu Suzuka! /

U Hondy museli před lety dlouho přemýšlet nad tím, jak svým příznivcům vynahradí konec ikonických vysokootáčkových atmosférických motorů a v roce 2015 přišel Type R nové éry. Jako z animáku Cars – “Rychlost. Já jsem rychlost“. Po (ne zas až tak moc) hravém, ale už docela pomalém “UFO” CTR FN2 tak přišlo kladivo CTR FK2, které ukázalo na řadě okruhů výfuky všemu, co má poháněnou přední nápravu, ale často i mnohem výkonnějších sportovním autům a supersportům. Pak přišla malá přetahovaná se Seatem, VW a Renaultem a s příchodem manga generace FK8 si Honda vzala rekordní zápisy zpátky. A kdyby nebylo polozávodní limitky Méganu RS s dvojnásobnou cenovkou, neměl by už přemožitele. V reakci na Mégane R.S. Trophy-R vznikla ještě edice Civic Type R Limited Edition. Ta si zapsala celou řadu dalších traťových rekordů (v duchu původní Lap Challenge v podání Integry Type R), jenže proti očekávání se s ní Honda už do Spa ani na Nürburgring nevrátila. Asi považovala za dostatečnou ukázku rychlosti čas na Suzuce, kde v roce 2020 CTR LE překonal vykuchaný ⟨⟩ o 1,5 sekundy.

A proč o tom teď mluvím? Je to prosté. 😉 Honda oznámila, že doposud oficiálně nepředstavený Type R na bázi 11. generace civicu zajel na okruhu Suzuka čas 2 minuty a 23,120 s, čímž překonal právě zmíněný superrychlý CTR LE o téměř 0,9 s (0,873 s) a získal tak rekord pro auta s pohonem předních kol. Když vezmeme v úvahu, o kolik je CTR LE rychlejší, než běžný CTR, který má řada z vás doma, znamená to jedno – rychlost nového CTR 11G bude …drtivá. Ve videu níže se můžete podívat na záznam rekordní jízdy z okruhu Suzuka.

https://www.youtube.com/watch?v=Mq9zb1hRNTA