Greenpeace opět zkritizovalo japonské automobilky. Nejhorší je teď prý Suzuki.
Ekologická organizace Greenpeace se vloni pustila do boje s málo uvědomělými výrobci automobilů (což jsou vlastně všichni) s cílem co nejrychleji je dokopat k přechodu na elektromobily a zajištění uhlíkově neutrální výroby i dodavatelské sítě. To je určitě záslužné, protože automobilky samy nevědí, co je pro ně dobré a potřebují radit od nějaké neziskovky. Vyprávět by o tom mohl třeba Volkswagen, který do rychlého přechodu na BEV nacpal strašlivé peníze a teď kvůli nízkém odbytu zavírá továrny. To je určitě následování hodný postup, proto Greenpeace East Asia analyzuje chování automobilek a sestavuje žebříček, jak si na cestě k sebezničení jednotlivé firmy vedou. Vloni se na chvostu usadily Toyota, Honda a Nissan, letos se nám pořadí trošku promíchalo, ale hlavně proto, že se v hitparádě objevily nové značky.
Nebojte se, Japonci jsou stále na spodním okraji, nejlepší je Honda na 10. místě, za ní je Nissan a Toyota se ze dna odlepila na 13. pozici. Máme tu ale nového šampiona – Suzuki, které je na poslední, 15. pozici se skóre 3,2 bodu ze 100 možných. 😀 Dalším JPN značkám to ležení v bahně opovržení pokazily nově přidané čínské značky, jinak by se opět seřadily pěkně na chvostu. Třeba taková Toyota si na skóre meziročně polepšila o 0,24 procenta, zatímco Honda o 0,67 %. Mimochodem i nejlépe hodnocená značka Mercedes-Benz splňuje představy Greenpiss jen ze 41 %, takže všechny ještě čeká dlouhá cesta 😀 , viz obrázek níže.
Mimochodem hodnocení Suzuki úplně hřeje u srdíčka: „Dekarbonizace a elektrifikace u Suzuki téměř neexistuje v době, kdy téměř všichni hlavní výrobci automobilů odchází od ICE“.
To zas je kravina! Jak může být suzuki jako výrobce malých ekonomických aut poslední? Jak může být Mercedes Benz vyrábějící mnohem větší, těžší a 5x dražší auta plná elektroniky a luxusní výbavy první? TO museli u Greenpeace hodně ladit kritéria, aby to takhle vyšlo. Ale tak hlavně, že mafiáni v Géčkách a manažeři v S-klasse můžou mít dobré svědomí, že napomohli ochraně životního prostředí.
Suzuki nedělá uhlaky a dnes musíš v autě spálit co nejvíc uhlí, abys byl eko. Takže mergl, porsche, lucid, rivian, hummer a další jsou to pravé. Suzuki dělá eko auta, ale ta nejsou eko jenom jako a proto se to nepočítá. 20-30 kg uhlí na 100 km is the new Eco.
Tahle organizace ještě někoho zajímá? 😀