Novinky

Greenpeace opět zkritizovalo japonské automobilky. Nejhorší je teď prý Suzuki.

Ekologická organizace Greenpeace se vloni pustila do boje s málo uvědomělými výrobci automobilů (což jsou vlastně všichni) s cílem co nejrychleji je dokopat k přechodu na elektromobily a zajištění uhlíkově neutrální výroby i dodavatelské sítě. To je určitě záslužné, protože automobilky samy nevědí, co je pro ně dobré a potřebují radit od nějaké neziskovky. Vyprávět by o tom mohl třeba Volkswagen, který do rychlého přechodu na BEV nacpal strašlivé peníze a teď kvůli nízkém odbytu zavírá továrny. To je určitě následování hodný postup, proto Greenpeace East Asia analyzuje chování automobilek a sestavuje žebříček, jak si na cestě k sebezničení jednotlivé firmy vedou. Vloni se na chvostu usadily Toyota, Honda a Nissan, letos se nám pořadí trošku promíchalo, ale hlavně proto, že se v hitparádě objevily nové značky.

Nebojte se, Japonci jsou stále na spodním okraji, nejlepší je Honda na 10. místě, za ní je Nissan a Toyota se ze dna odlepila na 13. pozici. Máme tu ale nového šampiona – Suzuki, které je na poslední, 15. pozici se skóre 3,2 bodu ze 100 možných. 😀 Dalším JPN značkám to ležení v bahně opovržení pokazily nově přidané čínské značky, jinak by se opět seřadily pěkně na chvostu. Třeba taková Toyota si na skóre meziročně polepšila o 0,24 procenta, zatímco Honda o 0,67 %. Mimochodem i nejlépe hodnocená značka Mercedes-Benz splňuje představy Greenpiss jen ze 41 %, takže všechny ještě čeká dlouhá cesta 😀 , viz obrázek níže.

Mimochodem hodnocení Suzuki úplně hřeje u srdíčka: „Dekarbonizace a elektrifikace u Suzuki téměř neexistuje v době, kdy téměř všichni hlavní výrobci automobilů odchází od ICE“.

3 komentáře: „Greenpeace opět zkritizovalo japonské automobilky. Nejhorší je teď prý Suzuki.

  • To zas je kravina! Jak může být suzuki jako výrobce malých ekonomických aut poslední? Jak může být Mercedes Benz vyrábějící mnohem větší, těžší a 5x dražší auta plná elektroniky a luxusní výbavy první? TO museli u Greenpeace hodně ladit kritéria, aby to takhle vyšlo. Ale tak hlavně, že mafiáni v Géčkách a manažeři v S-klasse můžou mít dobré svědomí, že napomohli ochraně životního prostředí.

    • Suzuki nedělá uhlaky a dnes musíš v autě spálit co nejvíc uhlí, abys byl eko. Takže mergl, porsche, lucid, rivian, hummer a další jsou to pravé. Suzuki dělá eko auta, ale ta nejsou eko jenom jako a proto se to nepočítá. 20-30 kg uhlí na 100 km is the new Eco.

  • Tahle organizace ještě někoho zajímá? 😀

Komentáře nejsou povoleny.