Novinky

Honda Civic X Sport (2019): sedan a kupé ve stylu liftbacku

Honda rozšíří nabídku verzí modelu Civic o variantu Sport. K dispozici bude pro karosářské verze sedan a kupé, jedná se tedy logicky o americký trh. Takže vás určitě zajímá, jak moc se bude sportovat. 😉 Na jednu stranu vůbec, na druhou relativně dost. Civic Sport je bezpochyby stylingová, nikoli funkční verze. Dostane standardně 18″ tmavá kola z top verze Touring, v případě sedanu navíc přibude křidélko na víku kufru a koncovka výfuku ve stylu sportovní verze Si.

Na druhou stranu ovšem verze Sport představuje druhou nejnižší variantu výbavy, bude tedy těžit z absence řady prvků výbavy, což zajistí nižší hmotnost a tedy i lepší dynamiku a agilitu. A co je ještě důležitější – Sport je spolu se základní LX jediný civic v nabídce, disponující točivým atmosférickým dvoulitrem o výkonu 160 koní a točivém momentu 187 Nm, takže to s tím sportováním nebude zase tak úplně beznadějné. 😉

Společně s představení Civicu Sport Honda oznámila lehký facelift sedanu i kupé, má se týkat přídě i zádě auta, lze tedy očekávat, že běžné verze budou vypadat stejně jako modely sport na fotografiích, což znamená použití černé lamely masky chladiče namísto chromové a nový nárazník s větším splitterem, jehož domečky mlhovek zdobí decentní chromovaná lišta. Pozměnit se měla i optika předních světlometů, ale žádný zásadní rozdíl jsem nezaznamenal. Auta budou také vybaveny novými designy kol. Lze samozřejmě očekávat, že tento facelift dostanou v modelovém roce 2019 nebo nejpozději 2020 i evropské verze sedanu. A to je dobrá zpráva, protože auto nyní vypadá ještě o trochu lépe, než doposud.

 

17 komentářů: „Honda Civic X Sport (2019): sedan a kupé ve stylu liftbacku

  • Co je sportovního na starý podladěný atmosféře který moderní 1.5T napráská kdykoliv a kdekoliv mi mozek nebere. Joo je to atmosféra se všemi výhodami, ale kdyby byla alespoň na úrovni starého TypeR, tak neceknu, ale takhle :-/

    Facelift asi dobrý, škoda že k nám dojde zase tak pozdě…

    • 160 koní z dvoulitru je „podladěný“ přesně odkdy? Zkus to říct u Mazdy. 😀
      Sportovního na ní je právě ta nutnost točit, vzpomínáš? 😉

  • Bude sedan v roce 2019 po faceliftu v ČR na prodejnách?

    • Kdy bude facelift v Evropě, zatím nebylo oznámeno, ale nejspíš ano.

  • je to krasny, je to krasny, je to krasny auto… jeste kdyby udelali fakt liftback 🙂 a do toho nejaky lepsi sedacky a nejaky slusny motor, treba K24 s 200 konma by mi mozna i stacilo. Tu 1.5T jsem jeste nejel… :-/

    • Vždyť to je liftback 🙂 a motory jsou velmi slušné.
      Ale s těmi sedadly máš pravdu…

  • Nevíte kdy skončí výroba Civicu 10G – 2021,22? Jsem spokojeným majitelem 8G, ale za 2-3. roky uvažuji o koupi nového Civicu – jde mi o to, zda ještě stihnu tuto generaci, nebo rovnou hupsnu do 11G :-). Díky

    • Civic X by se měl vyrábět do roku 2022, klasický pětiletý cyklus. 🙂

    • Pokud jsi spokojeny majitel 8g, tak bych 10 nekupoval. Proti 8g nebo 9g je tam velmi mnoho minusu.

      • Znáš to – nemusíš ale chceš :-). Chtěl bych sedana 1.5. Zítra si ho jedu projet, tak uvidíme kolik „mínusů“ tam bude. Podle recenzí je to hodně povedený auto. Uvidíme:-)

      • To by mě fakt ty mínusy zajímaly? Aktuálně se už sedm let vozím v lehce upraveném Ufu 1,8 Sport (model 2011) a plánuju výměnu za CXG 1,5 Sport poface (cca 2020/21) a v tuto chvíli by mě trápily jen sesle a trable s ředěním oleje benzínem.
        Jinak svezení, dynamika, komfort a vnitřní prostor vyhrává desítka. Pár set km s ní mám najetu a vyzkoušel jsem 1,0 i 1,5 v manuálu i CVT.
        Ufo je super auto, ale stárne… Devítku bych radši vůbec nevzpomínal…

        • U sedanu CXG se rozhoduji mezi manuálem a CVT. Manuál znám, lze někde přečíst podrobnější informace,zkušenosti o CVT?
          Co znamená „trable s ředěním oleje benzinem“?

  • Výhody CVT:
    – nemá Start&Stop
    – automatické popojíždění v kolonách
    – efektivnější práce tempomatu
    – virtuální rychlosti fungují slušně

    Výhody MT:
    – +20Nm
    – lepší spotřeba a dynamika
    – vhodnější na chiptuning

    Nevím, zda v nějaké ze svých recenzí se CVT nevěnoval více King.

    Majitelé 1,5 Turbo v US a v Číně reportují přibívání hladiny oleje, dostává se do něj benzín. V ČR těch případů moc asi není, nejvíc to aktuálně asi řeší Aviaczek na H-C.
    Dle dosavadních zjištění to vypadá, že při poklidném městském provozu benzín olej rozřeďuje a v zátěži (dálnice) se z oleje opět odpařuje. V Čínský importér měl údajně stopnout prodeje CR-V5G s 1,5T doklud to Honda nevyřeší.

    • Dík za vyjádření, snad MY2019 bude OK.

  • Tak jsem ho včera na Jarově projel, bohužel jen 5D, 4D neměli. Podvozkově je komfortnější a výkon o něco vyšší než u mého 1.8 8G. Turbo díra – nezaregistroval jsem :-). Auto mě opravdu nadchlo, i když jsem čekal trochu větší rozdíl po přesednutí z mého auta do 10G, jako pro mě byl z 6G do 8G – to jsem přestal mluvit :-). Asi je to tím, že 8G trochu předběhlo dobu min. o 1-2.generace a rozhodně nepatří do starého železa – hlavně po stránce designu. Před měsícem jsem se byl projet v Lexusu IS 300H a ten byl pro mě velkým zklamání. Honda na mě působila mnohem hodnotnějším dojmem a to se nejedná o „luxusní“ značku a stojí polovinu, co Lexus. Přitom Civic je vybavenější, má lepší jizdní vlastnosti i výkon a co mě překvapilo je komfortnější. Neříkám, že Lexus IS je špatné auto to rozhodně ne, ale cenu 1,5mil rozhodně nemá, měl jsem pocit „naleštěné bídy“.

    Prostě mám vybráno, opět Honda jako vždy :-).

    Civic 10G se tedy bude vyrábět do konce roku 2021? Tzn., že od ledna 2022 bude možné koupit už pouze 11G?

    Díky

    • K těm prodejům.
      C8G přišel na EU trh koncem 2005 a vyráběl se nějak do přelomu léto/podzim 2011, kdy se linka začala přestavovat na C9G.
      C9G si mohl předobjednat snad už koncem 2011 (serie byla ve Frankfurtu 2011/09), ale první předváděčky proběhly v CZ až nějak 2012/02, přestal se vyrábět snad začátkem 2017, ale nové C9G si dalo sehnat ještě letos na jaře, samozřejmě šlo čistě o výprodej ze skladovek.
      Takže předposlední 2 modely byly v prodeji v EU 6 let, z čehož by se dalo usoudit, že by se měl CXG přestat vyrábět v roce 2022 a setrvačností pak dojedou prodeje.
      Trochu se obávám, jaké vidle do toho hodí brexit. Civic je už to poslední co se ve Swindonu (UK) vyrábí. Jazz poface, HR-V poface a CR-V5G už jezdí či budou jezdit z Japonska. Tudíž už Evropa nebude největším odběratelem. Značná část se prodá v UK a myslím si, že i ostatní trhy (USA/Can/AUS) odeberou CXG 5D víc jak EU…

  • Na přibývání hladiny oleje kromě krátkých jízd určitě má podíl i eko vodička 0w20.
    Dát tam 5w30 v A3 a je to.

Komentáře nejsou povoleny.