Lexus: američtí dealeři chtějí prodávat crossover UX

Luxusní značky už řadu let pronikají do segmentů trhu, s nimiž nechtěli mít donedávna vůbec nic společného. Vznikají tak pick-upy, velkoprostorové vozy, ale třeba i stále menší a menší SUV. Přeborníkem je v tomto ohledu hlavně Audi, jehož Q3 už je velikostí vnitřního prostoru de facto malý vůz, ovšem BMW X1 a Mercedes GLA nejsou o mnoho větší a automobilky je prodávají celosvětově, USA nevyjímaje. Japonské prémiové značky však v tomto ohledu spoléhají zatím spíše na větší auta. Tedy není to tak docela pravda, Acura už má od loňska auto na pomezí malých aut a kompaktů – model CDX, postavený na technice Hondy HR-V, ale prodává ho paradoxně pouze v Číně a na ostatních trzích nechává prostor konkurenci.

A to je docela překvapivé, protože prodejci Lexusu by za takové auto v americké nabídce prý byli vděční, říká  Jeff Bracken, vysoký manažer automobilky. Lexus však zatím nic takového nemá. Prozatím, plány na crossover menší, než NX, naznačil Lexus studií UX, představenou už na podzim 2016 a auto technicky vychází z Toyoty C-HR. Vloni zaujalo hodně odvážnými tvary a i dnes vypadá jako z jiného světa. Lexus letos na jaře potvrdil, že auto na jeho bázi bude vyrábět. Doposud však není jasné, kdy se produkční verze objeví, ani na kterých trzích se bude nabízet. V tomhle máme myslím výhodu, Evropa s UX určitě může počítat, stejně jako Čína a Japonsko. Ale zdá se, že o prodej USA se ještě odehraje bitva mezi managementem a prodejní sítí.