Honda HR-V Mk3: líbila by se vám?

Původní Honda HR-V, která se představila v roce 1998, patří zcela jistě mezi nejstylovější auta, která kdy Honda vyrobila, za její hranatou karoserií se střešním spoilerem a světly zakousnutými do nárazníku se určitě otočíte ještě dnes, zvlášť v případě, že má zlatý lak. Druhá generace, která se prodává nyní, jí, co do stylu, bohužel nesahá ani po kotníky. Má sice lehce dynamické tvary, ale ve své třídě patří spíš ke konzervativnějším vozům. A to je obrovská škoda, protože design prodává – to potvrzují i Nissan Juke nebo Toyota C-HR. Jsem opravdu zvědavý, jestli Honda najde odvahu se v další generaci, která dorazí zhruba za tři roky, zase trochu odvázat.

Zajímavý návod přináší nezávislý designér Navneeth Kannan v podobě studie HRV Internship Project. Pozoruhodné je na ní už to, že si design nevycucal z prstu, ale rozvíjí aktuální retro styl Hondy, představený na konceptech Urban EV a (zejména) Sports EV , o němž navíc Honda říká, že jej použije na některých eko- konceptech i v budoucnu. Kannan tedy Hondu trochu předběhl a vytvořil v tomto stylu nové HR-V, s charakteristickými tvary karoserie a přídí a zádí. Pouze řešení bočního prosklení připomíná některé starší koncepty Nissanu, včetně produkčního modelu Cube, ale to asi není v tuto chvíli asi úplně podstatné. 😉

Samozřejmě by některé části auta potřebovaly ještě trochu učesat a doladit, ale musím říci, že by se mi HR-V 3G v tomto stylu velmi líbilo, i když je mi jasné, že tolik odvahy v Hondě nikdo mít nebude. Kannan navíc šel ještě dál a vymyslel vzhůru výsuvný střešní díl se sítí, který by umožnil auto použít ke kempingovým účelům. Doporučuji také navštívit stránku, věnovaném tomuto projektu, lze tam najít i varianty řešení prosklené plochy, které nissany připomínají méně.

11 komentářů: „Honda HR-V Mk3: líbila by se vám?

  • 23.2.2018 (12:40)
    Permalink

    Jako e-mobil možná, ikdyž je to úlet 🙂

    • 23.2.2018 (12:48)
      Permalink

      Já bych to bral i jako ne-e-mobil, je to boží. 😀

      • 23.2.2018 (14:43)
        Permalink

        chvála bohu, že je to len úlet od Hondy

        • 23.2.2018 (15:08)
          Permalink

          Od Hondy úplně ne 😉

  • 23.2.2018 (18:17)
    Permalink

    Honda EV sa zrazil s cactusom. Otras.

    • 23.2.2018 (19:20)
      Permalink

      plný súhlas, celý čas som premýšľal, že mi to niečo pripomína a je to ten grc od francúza

  • 24.2.2018 (11:22)
    Permalink

    Tak do týhle bubliny by sedl jen ten, kdo je znatelně odtržen od světa a je na svět v bublině-sociální zvyklý 😀
    Nejlepší je skica verze s psem nad předním (nebo zadním?) kolem :-)))

    • 24.2.2018 (19:51)
      Permalink

      Ty už taky stárneš? :-O 😀
      Nejlepší je podle mě ta verze zhruba uprostřed pod nápisem Floating B Pillar, ta z profilu nejvíc připomíná původní HR-V a přitom má implementované designové prvky Urban a Sports EV. 🙂

      • 25.2.2018 (8:18)
        Permalink

        Když se mi něco nelíbí, tak se mi to nelíbí. HRV první generace mělo úspěch díky tomu, že mělo sportovní švih, bylo ostře řezané, od pohledu dynamické (škoda že nedostalo B nebo K motor). Kulatá bublina nikdy sportovní švih mít nebude, nikdy nebude sexy. Bude jiná, extravagantní, ale to je tak všechno. U malého hatche nebo coupe se dá ještě mluvit o retru, u SUV to ale nefunguje…

        • 25.2.2018 (22:09)
          Permalink

          HR-V právě moc úspěch nemělo, kdyby ano, neskončilo by. 🙁
          Kulatá bublina nikdy nebude sexy? A co Fiat 500? Mini? MX-5 Mk1 a 3? Supra? Alfa 8C? Audi TT? A mohl bych pokračovat. 🙂

      • 25.2.2018 (8:58)
        Permalink

        Ano zadok sa vlecie ako na prvej gen. ale ta plastovost je lacna.

Komentáře nejsou povoleny.