Suzuki Wagon R slaví 25 let speciální edicí

Když o tom tak přemýšlím, Suzuki Wagon R bylo asi jediné japonské kei, které se v České republice a na Slovensku oficiálně prodávalo, byť samozřejmě s jiným motorem. Dodnes se za ním otočím, když ho potkám, tyhle krabičky mě prostě berou. Teď už je i tento model v Evropě minulostí, ale v Japonsku (a na dalších trzích) pokračuje dál. Ba co víc, právě slaví 25 let své existence, byl představen poprvé v létě 1993.

Od té doby se jich prodaly miliony kusů, jen v Japonsku, kde samozřejmě zůstalo nejvíce, si našly více než 4,6 milionu zákazníků. Jedná se tedy o velmi důležitý model v nabídce značky, jenž si zaslouží tyto půlkulatiny pěkně oslavit. Představuje se tedy Wagon R 25th Anniversary, jenž se v Japonsku nabízí ve třech verzích Hybrid FX Limited, Hybrid FZ Limited, a Stingray Hybrid X. Když pomineme odlišné přídě, jednotlivé verze se liší už jen detaily, jako jsou dekory v interiéru, čalounění, barevné ztvárnění přístrojového štítu nebo designy 14″ kol. To ale stále hovoříme o normálních Wagon R, co je vlastně specifické pro tuto edici, se mi nějak odhalit nepodařilo. Tedy kromě plakety 25th Anniversary na víku kufru a turbínového designu 15″ kol u FZ a Stingray. Dost možná i vyobrazené čalounění sedadel, ale s jistotou to říci nemohu.

K pohonu slouží klasický tříválec 0,66 l, zkombinovaný s CVT převodovkou a a pohánějící přední nebo všechna čtyři kola. Hybridní systém (Integrated Starter Generator ISG) je opravdu “mild” (nebo “semi”, jak je libo), nejedná se dokonce ani o hybrid typu Integrated Motor Assist (IMA), jaký měla před lety Honda, jde vlastně jen o silnější alternátor se schopností za určitých podmínek vypomoci spalovacímu motoru a nikdy, za žádných okolností, nemůže sám pohánět kola. Dobíjí se při zpomalování a krátkodobě pomáhá při akceleraci.