Novinky

Praga Bohema: nový český supersport s japonským motorem!

Jedna z nejvýznamnějších českých automobilek, značka Praga, vznikla v roce 1909, ale její zlatá éra skončila s druhou světovou válkou a po jejím skončení ji komanči přetvořili ve výrobce náklaďáků. Posledním mohykánem byla Praga V3S, kdo by neznal kultovní „vejtřasku“. 😉 Pak už to střídavě stálo za bačkoru – až do roku 2011, kdy nový vlastník značky, firma Praga Export, představila závodní speciál Praga R4S a o rok později Praga R1, jenž byl v roce 2015 upraven dokonce v auto se silniční homologací Praga R1R – první osobák značky od roku 1947. Vyráběl se na Slovensku a pod kapotáží měl ⟨⟩…

Teď tu však máme trochu jinou ligu. Praga dnes představila nové superauto Bohema s karbonovým monokokem, poháněné motorem VR38DETT. Nejen modří už vědí – to je přece dvěma turby přeplňovaný V6 3,8 l z Nissanu GT-R, upravený navíc u britské firmy Litchfield. Díky ní dává výkon 710 koní při 6800 otáčkách a točivý moment 724 Nm v rozmezí 3000-5000/min. Končí v titanovém výfuku a je zkombinován se sekvenčním šestikvaltem Hewland. Holt závodní geny se nezapřou…

S váhou pod 1000 kg (suchá hmotnost 982 kg) bude těch 710 klokanů asi hodně slušně cvičit – stovku Praga Bohema zvládne pod 2,3 s(!) a rozjede se na rychlost 299 km, což má být reálně dosažitelná maximálka na většině běžných závodních okruhů. Praga vyrobí 89 těchto aut na počest 89. výročí vítězství vozu Praga Alfa v závodě 1000 mil československých (1933) a to tempem zhruba 20 vozů ročně. Bohema bude stát 1,31 milionu eur, tedy zhruba 32 milionů korun. Praga už přijímá objednávky a prodávat se oficiálně bude v USA, Británii, Německu, Japonsku, Austrálii a Hong Kongu. Ale když uděláte psí oči, snad vám ho prodají i v tuzemsku. 😉

2 komentáře: „Praga Bohema: nový český supersport s japonským motorem!

  • Vypadá to famózně. Tyhle projekty (relativně) no-name automobilek (teď řeším novodobou Pragu) typicky vypadají nic moc a tak i přes slibné parametry vyšumí. Tohle ale vypadá velmi profi a Praga ví, co dělá. Snad jí do toho nehodí vidle krize.

    • Jo, určitě zdařilejší, než R1R. Myslím, že cílovka tohoto auta krizi moc nepociťuje, tak by nemusel být problém. 😀

Komentáře nejsou povoleny.