Nissan Pulsar v Evropě končí

Nissan byl jednou z prvních automobilek, která ze své evropské nabídky vyřadil sedany a vůbec první, která odvážně nahradila klasický kompakt crossoverem – a to s překvapivým úspěchem, qashqai pomohl v tomto regionu značce stát se vážným konkurentem Toyoty. Nicméně po nějakém čase marketingové experty napadlo, že je možná chyba klasickou nižší střední třídu úplně vypustit a vrátila se do ní s modelem Pulsar. Není to žádný highendový model, jeho hlavními přednostmi je nízká cena a prostorný interiér, což z něj dělá spíše konkurenta modelů značek Fiat a Citroën, než Hondě, Mazdě a Toyotě.

Ovšem i přesto s ním měl Nissan poměrně ambiciózní plány, včetně ostré verze Nismo, která měla podle vrcholných manažerů značky vypráskat Civic Type R z pozice nejrychlejší předokolky na Severní smyčce Nürburgringu. Jenže prodejní úspěch nepřišel a tyto vize byly samozřejmě přehodnoceny. Ba co víc, původní představa o prodejích 64 tisíc vozů ročně nebyla  naplněna ani vzdáleně a loňský výsledek 25.221 kusů pulsaru definitivně zlomil vaz.

Nissan potichu ukončil, po pouhých čtyřech letech, výrobu pulsaru už v červnu a nyní už pouze vymetá sklady, takže pulsar fofrem mizí z nabídky na jednotlivých trzích, mezi které se už řadí i ten český. Ba co víc, hrana zvoní i dalšímu kompaktu Nissanu. Ještě před koncem roku se přestane v  továrně AvtoVAZ vyrábět sedan Almera pro ruský trh. Když nepočítáme elektrický Leaf, automobilka, tentokrát už definitivně, vyklidí v tradiční nižší střední třídě všechny pozice. Pulsar se nadále bude vyrábět už pouze v Číně pro tamní zákazníky značky.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *