Toyota chystá redukci modelové nabídky

Automobilky v současnosti zažívají boom, ale tuší, že nebude trvat dlouho. Očekává se, že v následujících letech bude na vyspělých trzích docházet k poklesu prodejů a to hned z několika důvodů. Tím nejpalčivějším je samozřejmě nezájem mladých o auta, což je dáno mimo jiné i současnou nabídkou, která (vcelku logicky, v éře SUV a crossoverů) není moc atraktivní. Ovlivní to i přísné emisní limity, jejichž splnění se promítne jak do ceny aut, tak do zisku automobilek.

Toyota si ostatně ani teď nevede na důležitém americkém trhu úplně podle představ. Prodej se v období leden-září 2018 meziročně zvýšil jen minimálně a zisk dokonce klesl. Automobilka v souvislosti s tím začíná zeštíhlovat nabídku a tento proces by mohl pokračovat i nadále, přičemž se bude řídit jednoduchým klíčem – přežijí dobře prodávané modely, zatímco ty okrajové skončí. Zatím není známo, jak velké otvory by mělo mít síto, ale za této sitace jsou vždy v ohrožení sportovní a další vozy, které se nekupují primárně pro přesun z bodu A do bodu B.

Toyota už naštěstí potvrdila, že kupé GT86 bude mít pokračování, i když právě hachiroku by samozřejmě bylo vážným kandidátem na vyškrtnutí, naštěstí si Toyota uvědomuje jeho důležitost pro znovu oživované image značky. Supra naštěstí automobilku moc peněz nestála, je ovšem otázkou, jak škrty ovlivní vznik zvažovaného třetího sportovního modelu.

Určitě ne dobře, ale je možné, že na elektrický sporťák s prodejním potenciálem u mladších zákazníků bude účetní oddělení Toyoty hledět shovívavěji. Nahnuté to ale má mimo jiné v Evropě třeba aygo, na kterém Toyota nevydělává tolik, kolik si představovala a určitě nebude jediné.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *