Americká premiéra Mazdy CX-5 Skyactiv-D: zase proti proudu

Někdy mám pocit, že filozofií Mazdy je bedlivě sledovat, jaké jsou v autoprůmyslu právě trendy a udělat pravý opak. Přechází všichni na turbomotory? My místo nich uděláme komplikovanou atmosféru. Roste nabídka hot-hatchů? Tak to budeme ignorovat. Končí všichni s diesely? Tak my s nimi začneme!

Ano, opravdu – Mazda TEĎ představuje své první naftové auto pro USA! Poté, co Volkswagen se svou Dieselgate nafťákům důkladně naříznul větev a poté, co i tradiční “dieselové” značky BMW a Mercedes přestaly vznětové motory v Americe nabízet.

Mazda se na příchod dieselů do USA roky připravovala, vzpomeňte na naftový prototyp třídy LMP2, který sice díru do světa motorsportu neudělal, ale dost se o něm mluvilo, jenže uvedení Skyactiv-D do prodeje se pěkně protáhlo. Nyní však už definitivně Mazda prezentuje na autosalonu v New Yorku první diesel pro USA. A měl by opravdu bezezbytku splňovat všechny požadované emisní normy, automobilka velmi úzce spolupracovala s americkými legislativními autoritami.

Tak tedy: Mazda CX-5 2.2 Skyactiv-D má výkon 170 koní při 4000/min a točivý moment 393 Nm při 2000 otáčkách. Dynamické parametry se tradičně neudávají, spotřeba by měla podle metodiky EPA činit
27/30/28 mpg, což je 8.7/7.8/8.4 l/100 km v režimech město/mimo město/kombinace. To znamená o 15 % menší spotřebu, než má obdobný benzinový motor. Tohle ale asi Amíci moc řešit nebudou.

Jedinou dostupnou verzí bude prozatím top varianta CX-5 Signature AWD se standardní barvou Jet Black. Za příplatek budou ještě k mání laky Snowflake White Pearl, Soul Red Crystal a Machine Grey. Cena od 41 tisíc dolarů výš znamená, že příplatek oproti benzinové Signature (2.5 Turbo, 254 k, 420 Nm) bude 4000 dolarů. Fakt si Mazda myslí, že tohle bude mít úspěch?