SF90 Stradale: když Ferrari kopíruje Hondu…

Určitě si vzpomínáte na to, s jakou nevolí se setkalo, když Honda prozradila, že druhá generace supersportu NSX bude hybrid. Možná jste patřili k odpůrcům tohoto řešení …a kdoví, třeba ve vás ještě trocha té hořkosti zůstala, i když se časem ukázalo, že to vůbec nebyl špatný nápad. 😉

Co na tom, že NSXku prošlapaly cestu hypersporty McLaren P1, Porsche 918 Spyder a Ferrari LaFerrari, jako první sériově vyráběný hybridní model to nemělo – a stále nemá – vůbec jednoduché, když je srovnáváno s opravdu špičkovými sportovními vozy s desetiletími prověřenou konvenční technikou. Mně ale už od počátku přišlo NSX Mk. II geniální – spalovací motor pro zadní kola, jeden elektromotor (primárně) pro eliminaci turbolagu a dva pro každé z předních kol pro vektorování točivého momentu a rekuperaci, celkem tedy čtyři. Jen ta váha nebudila úplně důvěru…

No, očividně jsem nebyl jediný. Včera Ferrari představilo svůj nový hypersport SF90 Stradale a hádejte, jaké řešení použilo… Dva elektromotory pro přední nápravu a spalovací motor a elektromotor vzadu. 😀 To vše v kombinaci s osmistupňovou dvouspojkou (NSX má o kvalt víc). Jediným drobným rozdílem je, že Ferrari použilo přeplňovaný V8 4.0 namísto V6 3.5 v případě Hondy.

Samozřejmě ferrari je výrazně výkonnější, má rovných 1000 koní a 800 Nm a je díky masivnímu použití karbonu též o 155 kg lehčí. Ale také nebude stát pět milionů korun…

A víte, co je na tom vůbec nejzajímavější? Schválně jsem prošel zhruba deset článků na téma SF 90 Stradale v mainstreamových médiích a ani jednou jedinkrát se neobjevila zmínka, že se Ferrari (už zase) inspirovalo technikou Hondy NSX. Jako by NSX vůbec neexistovalo, přitom je zcela běžné, zmínit průkopníky v každé oblasti. Ale jsou prostě holt věci, o kterých se ve slušné společnosti nemluví. 😀

5 komentářů: „SF90 Stradale: když Ferrari kopíruje Hondu…

  • 30.5.2019 (8:48)
    Permalink

    Doposiaľ som nové Ferrari a jeho techniku neštudoval, ale ak je to tak, ako sa píše v článku, tak tých náhôd je tam až vzácne veľa, čo by mohlo poukazovať n a inšpirovanie sa Ferrari u Hondy.

    • 30.5.2019 (9:22)
      Permalink

      Jen je škoda, že NSX na showroomu v Česku neuvidim, zatímco Ferrari ano.

  • 30.5.2019 (10:17)
    Permalink

    a porsche 918spyder , maclaren tiez opisovali ?:)) to ne nieco ako ked neikto tvrdi .ze napodobuje lebo ma4kolesa:))

    • 30.5.2019 (17:06)
      Permalink

      Způsobů, jak použít hybridní systémy v autě, je spousta. Ferrari si vybralo takový, jaký doposud nepoužil nikdo jiný, než Honda. Naproti tomu McLaren a Porsche využívají hybridy jinak. Hybridní SH-AWD Hondy se třemi elektromotory využívá výhod hybridů ze všech momentálně používaných asi nejvíce, tak Ferrari použilo stejný.

  • 30.5.2019 (10:52)
    Permalink

    🙂 Přece bys nechtěl po Taliánech aby přiznali inspiraci u Hondy 🙂 To asi těžko… obráceně si to dovedu představit…

Komentáře nejsou povoleny.