Novinky

Sebere Toyota Porsche rekord Nürburgringu?

I když to z pohledu soutěžení není žádná výhra, Toyota má být Porsche za co vděčná. Díky odchodu německé značky z WEC a Le Mans teď nemají Japonci ve vytrvalostních závodech vážného konkurenta a trofeje přibývají. Jenže ačkoli stále není známo, proč Porsche vlastně tak náhle WEC opustilo, projekt úplně neskončil.

Regulemi neomezovaný speciál Porsche 919 Evo se stal vloni nejrychlejším autem, jaké kdy jelo po Severní smyčce Nürburgringu – po 35 letech vcelku snadno padl rekord Stefana Bellofa, jenž v roce 1983 při kvalifikaci na závod Nurburgring 1000km s Porsche 956 projel Zelené peklo za 6 minut a 11,13 s. Timo Bernhard teď s 919 Evo pokořil slavný okruh za pouhých 5 minut a 19,55 s!

A Toyota, která ve všech vzájemných duelech v Le Mans skončila vždy až za Porsche (i když v roce 2017 to bylo fakt smolné), by chtěla ukázat, že má na to, aby 919 porazila. Šéf projektu LMP1 Rob Leupen v rozhovoru pro Motorsport řekl, že mělo s TS050 Hybrid čas porsche překonat. „Rád bych to zkusil, mohla by to být zábava. Myslím si, že tohle auto by bylo na Nordschleife rychlejší“, prozradil, přičemž samozřejmě má na mysli také verzi bez jakýchkoli omezení.

Ale bohužel konkrétní plány na to zatím nejsou. „Abyste to dokázali, potřebujete rozpočet a plán a ani jedno v tuto chvíli nemáme“, krotí Leupen (alespoň prozatím) očekávání. Ale když už se o tom mluví, Toyota to nejspíš bude myslet vážně. Navíc by to byla pěkná tečka za působením TS050 v motorsportu, letos totiž jede naposled. Od příštího roku LMP1 nahradí třída Hypercar.