Subaru WRX STI EJ20 Final Edition: takhle se loučí ikonický motor

Subaru na TMS 2019 kromě prototypu nového kombi Levorg představilo také poslední auto, které bude mít pod kapotou dvoulitrový boxer EJ20, jenž ve vozech Plejád slouží v různých modifikacích už od roku 1989. Půjde o rozlučkovou verzi WRX STI EJ20 Final Edition. Čím bude pouhých 555 japonských majitelů rozmazlovat?

Překvapivě se nekonají žádné výkonové, ani designové orgie, lehce poladěný turbomotor bude mít 309 koní a 422 Nm, trošku mu ale pomůže odlehčený setrvačník. STI také dostane jinou spojku a nějaké ty aktualizované asistenční systémy). Final Edition mohou Japonci dostat kromě tradiční modré karoserie (s červenými proužky Cherry Red v masce a na zadním nárazníku) také v bílém a černém laku, zlatá devatenáctipalcová kovaná kola BBS s vrtanými 18″ kotouči Brembo a šestipístkovými (vzadu dvoupístkovými) stříbrnými brzdiči jsou pro všechny varianty stejná. Sportovní recara v kabině dostala semišový potah, stejně jako volant.

Bez ohledu na to, jestli se edice za částku ¥4,110,000 prodá nebo ne (buďte si jistí, že prodá 😉 ), bude příjem objednávek ukončen 23. prosince a to právě z důvodu ukončení sériové výroby motoru EJ20. Nová generace STI už nejspíš dostane poladěnou verzi nové přeplňované osmnáctistovky, určené (mimo jiné i) pro levorg.

Jeden myslel na “Subaru WRX STI EJ20 Final Edition: takhle se loučí ikonický motor

  • 24.10.2019 (10:07)
    Trvalý odkaz

    tak snad jich vyrobili jeste par na sklad…

Komentáře nejsou povoleny.