Mazda redukuje nabídku CX-3, může za to CX-30

Modelové plánování je pro automobilky velmi důležité a vyloženě noční můrou příslušných odborníků je situace, kdy jeden model žere zákazníky jinému vozu stejné značky. V době, kdy jsme tu měli kompaktní sedany, hatchbacky a kombi a to samé o třídu výš, to nebyl až takový problém, jenže když se pokoušíte zaplnit každou myslitelnou mezeru na trhu nějakým crossoverem, stát se to může.

A Mazdě se to zjevně povedlo. Jestli jste, stejně jako já, přemýšleli, jak se vejde novinka CX-30 mezi CX-3 (které stojí dost podobně) a CX-5, tak to vypadá, že …se úplně nevešla. Služebně starší malé CUV mu začíná dělat na řadě trhů místo tím, že redukuje nabídku verzí, případně končí úplně.

Například na důležitém americkém trhu se portfolio Mazdy CX-3 smrsklo na jednou verzi Sport a ve Velké Británii zmizelo pro letošek CX-3 z nabídky úplně a automobilka odmítá komentovat, zda to není nastálo. Amíci na tom vydělali, protože nová specifikace se 150 koňmi a automatem stojí zhruba jako dosavadní základ, ale má výrazně bohatší výbavu, což se dnes už moc nestává. Uvidíme, jak se bude vyvíjet situace na dalších trzích s příchodem nového modelového roku…

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *