Honda se vrací k tlačítkovému ovládání, dotykové prý není intuitivní

Před cca pěti lety to vypadalo, že tu máme novou módu v ovládání palubních systémů automobilů – klasická tlačítka a ovladače nahradily dotykové obrazovky, které jsou hezké, působí moderně a když v autě už kvůli infotainmentu stejně být musí, je pro automobilky levnější vše sdružit dohromady.

Jedním z prvních masově vyráběných aut s kompletně dotykovým ovládáním byla Honda HR-V, jenže zatímco u takové tesly to bylo supercool, Honda si vyslechla převážně kritiku. Mně osobně to nevadilo, v autě nejčastěji používám ovladač hlasitosti (na volantu) a místo, které zvládnout kvůli aktivaci vnitřního okruhu opravdu jsem schopen najít. Se zbytkem ovladačů ventilace díky dobré funkčnosti automatického režimu víceméně nespolupracuji.

Nicméně postupem času Honda doplnila u Civicu a CR-V plně dotykový systém o mechanická tlačítka hlavního menu a ovladač hlasitosti a nová generace Jazzu už se kompletně vrátila k manuálnímu ovládání ventilace a klimatizace pomocí otočných koleček a tlačítek.

Takeki Tanaka, vedoucí vývoje nového Jazzu, v rozhovoru pro britský Autocar vysvětlil, že chtěl “minimalizovat rozptýlení řidiče při ovládání topení a klimatizace”. Honda tak podle jeho slov reaguje na stížnosti majitelů, že je obtížné s dotykovým ovládáním intuitivně pracovat.

To si přímo říká o jízlivou poznámku na výši průměrného věku zákazníků Hondy :-D, ale pravdou je, že si na dotykové ovládání stěžovali i všichni v mém okolí 😉 a přestože s ním potíže nemám, musím uznat, že kolečko je kolečko. Navíc Honda slibuje u nového infotainmentu Jazzu ovládání jako u smartphonu, takže se míra rozptylování sníží i u dotykové obrazovky samotné, se smartphony už dneska pracujeme téměř bez přemýšlení.

Vypadá to tedy, že se kolečka a tlačítka se vrátí i do dalších modelů Hondy.

2 komentáře: „Honda se vrací k tlačítkovému ovládání, dotykové prý není intuitivní

  • 1.4.2020 (13:55)
    Permalink

    Skvělá zpráva! Já byl odpůrcem dotykového ovládání od počátku a divím se, že se ten dotyk vůbec do auta dostal, vždyť snad většina z nás si na vlastní kůži zažila, že zatímco s Nokií 5510 šla napsat zpráva naprosto po slepu a za jízdy a ani to moc od jízdy neodvádělo.. s příchodem smartphonů se z toho stala mission: impossible 🙂

    Mimochodem je vidět, že si Hondy kupují lidi, co auto opravdu řídí a tak potřebují veškeré ovládání intuitivní a ovladatelné i po slepu… zatímco frikulínům s teslama je úplně jedno jak to jezdí i jak je to intuitivní, ale hlavně že je to cool 😎🤟

Komentáře nejsou povoleny.