Toyota Harrier 2021: představuje se nová generace

Toyota v červnu začne v Japonsku prodávat novou generaci midsize crossoveru Harrier a už nyní uvolnila jeho první fotografie a technické informace. Model Harrier patřil k těm prominentnějším modelům značky, první generace se stala (s určitým zpožděním) základem Lexusu RX a druhá už byla vyvíjena rovnou s tím, že jde o dvojče typu RX. Pak ale zasáhla propiska účetního oddělení a třetí generace harrieru sice Lexus RX stále připomínala, lišila se však už technicky – a to včetně platformy.

Nyní se představuje Toyota Harrier MY2021, tedy čtvrtá generace SUV tohoto jména, postavená na platformě TNGA (GA-K) s McPhersony vpředu a dvojitými lichoběžníky vzadu, kterou pro změnu dostane i příští RX. Novinka si ponechala tradiční design karoserie, minimalistické pojetí palubní desky s 12,3″ tabletem působí moderně, použity byly očividně špičková materiály a sedadla už od pohledu slibují spoustu komfortu.

Nový harrier bude ke koupi se dvěma pohonnými jednotkami. Základem nabídky je atmosférický dvoulitrový motor Dynamic Force Engine (M20A-FKS) s CVT a slušnými parametry – má výkon 171 koní při 6600 otáčkách a točivý moment 207 Nm při 4800/min, ale obávám se, že na auto, které má být krokem výš z RAV4, to není úplně ideální motorizace ani v Japonsku. Zákazníci tak nejspíš půjdou ve většině případů do klasického RAVkového hybridu 2,5 l (A25A-FXS) se dvěma elektromotory, jenž v předokolkové verzi dává celkových 218 koní a u čtyřkolky dokonce 222 koní.

S jízdními vlastnostmi auta pomůže brake-vectoringový systém Active Cornering Assist (ACA), jemuž bude dělat společnost nejnovější balíček asistenčních systémů. Auto má rozměry 4740 x 1855 x 1660 mm, rozvor 2690 mm a slušnou světlost 195 mm. Hybrid váží 1710 kg s předokolkou, pohon všech kol přidává jen 60 kg, u benziňáku je to 1620 kg, respektive 1680 kg. Roztáčena jsou u všech verzí kola o rozměru 225/55 R19.