TLX Type S V6 twinturbo: sportovní Acura testuje v Evropě

Acura nejspíš už v lednu na autosalonu v Detroitu představí sportovní verzi sedanu Acura TLX. Luxusní značka Hondy už zkraje loňského roku potvrdila, že opráší původní označení Type S, které rozšíří na všechny vozy své modelové řady a kvůli nim vyvíjí poprvé opravdu výkonný motor – V6 se dvěma turbodmychadly.

První na řadě by měl být sedan TLX Type S, jenž byl právě vyfocen při testech na evropských silnicích a to ve společnosti Mercdesu-AMG C43 a Audi S4 Avant. To potvrzuje původní infomace, že Type S nebude hardcore verze jako BMW M3 nebo Audi RS4, ale bude zacílena na civilizovanější sportovní verze konkurence.

Lze očekávat maximální výkon přes 350 koní a točivý moment za hranicí 500 Nm, samozřejmě v kombinaci se čtyřkolkou SH-AWD. Veškeré změny vzhledu zatím ukrývá kamufláž, ale nelze přehlédnout velká kola i brzdy a čtveřici koncovek výfuku v zadním nárazníku.

Skutečnost, že Acuře stojí za to udělat modelu TLX po téměř pěti letech na trhu ještě sportovní verzi, naznačuje, že ve výrobě ještě nějaký čas vydrží. Pokud jde o priority značky, tak po představení nové generace RDX bude nyní na řadě téměř jistě větší SUV MDX a to možná už také vm lednu příštího roku, i když je zvláštní, že se ještě neobjevil žádný teaser.

5 komentářů: „TLX Type S V6 twinturbo: sportovní Acura testuje v Evropě

  • 25.11.2018 (13:26)
    Permalink

    Uz samotne normalni TLX je pekne a dobre auto. Ale tohle je hodne paradni. Akorat bych si myslel, ze tam tech koni bude o neco vice. 350 me zase tak moc neprijde.

    • 25.11.2018 (13:37)
      Permalink

      Musí to napasovat na modely, jaké mají u konkurence. Cestou M3 a 63 AMG očividně jít nechtějí, asi to má i opodstatnění, ale performance model mít chtějí – a měli by. Těch 350 je nutné minimum, S4 má 355, ale C43 třeba 367. Navíc v další generaci to zase bude o něco víc. Takže Acura může mít klidně těch 370-380. Ono ale nejde ani tak o ten výkon, ten dostaneš i z dvoulitru, ale spíš o točivý moment a “power delivery” – odezvu, průběh, zátah v celém spektru otáček. A taky o to, že je to šestiválec 🙂

    • 27.11.2018 (13:16)
      Permalink

      aspon bude prostor pro vylepseni 😉

  • 26.11.2018 (7:15)
    Permalink

    Honda je schopná takový model vypustit klidně jen na poslední rok stávajícího TLX…

  • 26.11.2018 (9:01)
    Permalink

    Tak to očividně je – a je to chvályhodné. 🙂

Komentáře nejsou povoleny.