Nissan chce být menší automobilkou. Bude prodávat o milion aut méně

Nissan (už zase) neprožívá úplně dobré období a současná koronavirová krize situaci ještě zhoršuje. Vedení už samozřejmě má plán, jak ze situace vybruslit a zjišťovalo také, jak situaci vnímá dealerská síť. Jenže pokračující nepříznivý vývoj povede podle interních informací, k nimž se dostala agentura Reuters, k ještě větším změnám, než se původně předpokládalo.

Zatímco minulý šéf Saikawa, jenž si funkce moc neužil, stanovil po Ghosnově osmimilionové vizi poněkud střízlivější plán prodeje, jenž počítal se šesti miliony prodanými auty ročně, současný CEO Uchida nejspíš laťku ještě sníží, cílem automobilky by mělo být celosvětově pět milionů vozů.

A to s sebou samozřejmě nese nutnost ještě hlubší restrukturalizace, než se původně předpokládalo. Uzavřít by se měly tři, možná i čtyři továrny a o práci přijdou další tisíce lidí, kteří doplní již oznámenou redukci zaměstnanců o 10 %.