Nissan: Evropa jde na vedlejší kolej

Nissan musí rychle vyřešit své finanční potíže a kromě propouštění, uzavírání továren a snížení plánu výroby musí měnit také obchodní strategie a to i v návaznosti na aktivity a zájmy svých aliančních partnerů. Nyní se ukazuje, že v konečném důsledku na to (mimo jiné) doplatí příznivci Nissanu v Evropě.

Nissan podle agentury Reuters plánuje “masivní omezení” svých aktivit v Evropě (a také v řadě dalších světových regionů) a zaměří se pouze na tři thy – Japonsko, USA a Čínu. Nissan tomu říké podle dobře informovaného zdroje “Operational Performance Plan” a měl by být oficiálně oznámen 28. května. Cílem je během dalších tří let nastavit nové standardy vztahů s dealery, omladit nabídku automobilů a získat finanční prostředky na výzkum a vývoj. Výrazně se omezí slevové strategie pro půjčovny a flotily.

V rámci méně důležitých trhů bude ještě jakási druhá liga zemí, které jsou v konkrétních regionech důležitější, než jiné – v jihovýchodní Asii a Oceánii to je Thajsko, Filipíny a Austrálie – ty představují 90 % prodejů a zisku v oblasti (bez Indie). A co znamená omezení zájmu o jiné, než vyvolené trhy?

V první řadě omezení nabídky modelů, v druhé řadě pak zaměření na klíčové modely v rámci této ořezané nabídky – různá marketingová a prodejní podpora. V Evropě se bude Nissan starat primárně o crossovery Juke a Qashqai, vše ostatní, co nám tu nechá, bude víceméně “do počtu”. V Africe a na Blízkém východě bude zase klíčovým modelem Patrol.

Máme se tedy na co těšit. 🙁 Nissan si v Evropě v rámci japonských značek nevedl vůbec špatně, tohle ale situaci může výrazně změnit a určitě ne k lepšímu. Stačí se podívat, co zaměření na dva hlavní modely udělalo v Evropě s Hondou…