Lexus IS 2021: velmi důkladný facelift

Současná generace sedanu Lexus IS se vyrábí už od roku 2013 a jak se už nějakou dobu proslýchalo, pro modelový rok 2021 přichází pouze důkladný facelift. Ale je opravdu komplexní. Příď zdobí nová, výraznější maska chladiče i design světlometů s integrovanými denními LED, tomu se samozřejmě musel přizpůsobit i nárazník.

Nový design mají i dveře, nástavce prahů a částečně i boční prosklení, nejradikálnější proměnou však prošla záď auta. Změnilo se celé zadní čelo – víko kufru je hodně hranaté, zcela se změnily svítilny i nárazník s difuzorem. Záď se mi moc nelíbí, je to takový trochu banglestyl, ale provedené úpravy zvýraznila svalnatá „ramena“, vedoucí od předních blatníků až po ty zadní. Celý komplet doplňuje nový vzhled 18″ kol. Lexus IS 2021 je o 30 mm delší, 30 mm širší a o 5 mm vyšší, rozvor samozřejmě zůstal na původních 2800 mm.

Interiér se naopak změnil méně, než jsem čekal. Palubní deska dostala boční kruhové výdechy ventilace, zmizel dekor před spolujezdcem a 10,3″ dotyková obrazovka infotainmentu disponuje přístupem ke všem aktuálně dostupným systémům. Audiosystém Mark Levinson má 17 reproduktorů a výkon 1800 W.

Hned od počátku bude k dispozici verze F Sport s agresivnějšími blatníky, speciální maskou chladiče, zadním spoilerem, sportovním výfukem a 19″ koly. Přiobjednat půjde Dynamic Handling Package s adaptivními tlumiči, 19″ kovanými koly BBS, z nichž každé je o 1,8 kg lehčí, než výchozí, karbonovými kryty zrcátek a zadním spoilerem ze stejného materiálu. Lehké změny v tomto případě opět proběhnou v interiéru.

Základní pohonnou jednotkou verze IS 300 je dvoulitrový turbomotor s výkonem 244 koní a točivým momentem 349 Nm, zkombinovaný s osmistupňovým automatem, řízeným umělou inteligencí G-Force. Verze IS 300 s pohonem všech kol má překvapivě V6 3,5 l o výkonu 264 koní a točivém momentu 320 Nm, zkombinovaný se šestistupňovým automatem.

Model IS 350 má šestiválec naladěný na 315 koní a 379 Nm, s pohonem zadních kol kombinuje osmistupňový automat, se čtyřkolkou šestistupňový automat. Dynamika obou verzí je přitom stejná, alespoň co se týče zrychlení z nuly na 96 km/h (5,6 vs 5,7 s).

Novinkou je balíček technických řešení Lexus Driving Signature, které přináší vyšší tuhost různých dílů nosné konstrukce s cílem omezit hluk, vibrace, ale také vylepšit komfort jízdy a jízdní výkonnost. K tomu se přidává přepracované zavěšení s hliníkovými rameny A, která jsou o 18″ lehčí, než dosavadní ocelová, stabilizátory jsou lehčí o 17, respektive 20 % a lehčí jsou třeba i šrouby na nápravách (-0,9 kg). V neposlední řadě jsou nové i tlumiče s ventilem, které se přizpůsobují aktuálním jízdním podmínkám.

Lexus IS 2021 půjde do prodeje na podzim a to postupně ve 39 zemích, Evropa mezi nimi ale nebude.

3 komentáře: „Lexus IS 2021: velmi důkladný facelift

  • 16.6.2020 (19:51)
    Trvalý odkaz

    Já jsem nadšen, kde je tu palec nahoru? Líbí se mi i ten zadek – na první pohled je divné to „dvoupatrové“ uspořádání, ale věřím, že živě to bude super. Křivky z boku krásně ladí se světly á la LC500, vrchní zase se střechou, fotky dle mého trochu klamou. A zepředu a z profilu mňamka. Škoda, že kvůli zkurveným greténům to uvidíme tak akorát na fotkách… 🙁

    • 17.6.2020 (8:12)
      Trvalý odkaz

      Já si nejsem úplně jistý tím kufrem, nelíbilo se mi to ani na Banglově BMW 7. Ale zbytek pěkný.

      • 17.6.2020 (9:35)
        Trvalý odkaz

        Sedma byla celá hnusná:-) Ale u 6 to nevypadalo špatně. Každopádně to chce vidět živě.

Komentáře nejsou povoleny.