Honda Accord 2.0T, Mazda6 2.5T a Toyota Camry TRD: vítěze sprintu asi neuhodnete…

Japonské midsize sedany jsou v současnosti tak trochu na rozcestí. Honda Accord přešla na turbomotor už před několika lety, přičemž se v top verzi Touring spokojí s podladěným dvoulitrem z Civicu Type R, jenž má výkon 256 koní při 6500/min a točivý moment 370 Nm v rozmezí 1500-4000 otáček v kombinaci s desetistupňovým automatem, přičemž váží cca 1562 kg. Naproti tomu Toyota Camry ve sportovní verzi TRD zůstává prozatím u atmosférického V6 3.5 s výkonem 305 koní při 6500/min a točivým momentem 362 Nm při 4700 otáčkách. Spolupracuje s osmistupňovým automatem a váží 1620 kg.

Docela nedávno se v souvislosti s ambicemi atakovat prémiovou třídu mezi “velké kluky” zařadila i Mazda6 – a to velmi důrazně, když dýchavičný atmo čtyřválec 2,5 l doplnila přeplňovanou jednotkou stejného objemu. Ta dává sice jen 254 koní, tedy nejméně z trojice, ale již při 5000/min, ohromí však drtivým točivým momentem 420 Nm při 2000/min. Čtyřválec spolupracuje s šestistupňovým automatem a auto váží stejně jako Camry s V6 (přemýšlím, co je špatně s tou proklamovanou Skyactiv lehkostí…).

A právě tahle auta se postavila na souboj ve sprintu na čtvrt míle. Myslím, že favorit je jasný – camry jasně vede výkonem a přestože má nejmenší točivý moment, je srovnatelný s accordem. Ale překvapit by mohla i Mazda6 – skoro 60 Nm k dobru by mohlo pomoci vymazat padesátikoňové manko na TRD. No a chudák accord si vytáhl černého petra. Takže jak dopadne japonský trojboj? 😉

8 komentářů: „Honda Accord 2.0T, Mazda6 2.5T a Toyota Camry TRD: vítěze sprintu asi neuhodnete…

  • 8.10.2020 (10:27)
    Trvalý odkaz

    Ani mě to nepřekvapilo. Už při testu zrychlení minulé generace a současné generace accordu bylo jasné, že Turbo vs. Atmo 3,5 bylo trošku rychlejší. Spíše byl zklamáním motor Mazdy 2,5T, což je současně i ukazatelem, že torg není všechno. Honda opět nezklamala a myslím, že její US downsizing funguje skvěle. Jenom škoda, že ten dvoulitr není třeba v CRV v EU aby ukázal co umí. Tím nechci podceňovat 1,5T, ale to je jiná výkonostní kategorie.

    • 9.10.2020 (6:52)
      Trvalý odkaz

      Taky jsem favorizoval mazdu. Stejný výkon a razantně větší točák…
      Dvoulitr nemají v CR-V ani v Americe, natož pak tady… 🙁 To už bys musel koupit Acuru RDX.

  • 8.10.2020 (17:12)
    Trvalý odkaz

    Ten Accord vypadá nejlíp ne? 🙂 Camry mi přijde taková divná….

    • 9.10.2020 (6:53)
      Trvalý odkaz

      Na mazdaskupinách si to nemyslí. 😀 😉

  • 9.10.2020 (7:34)
    Trvalý odkaz

    Taky jsem to čekal, V6 nemá ten správný “krouťák vocpoda” co milují majitelé TDi již pomalu dvacet let. Ale zvukově je Accord bída… Mě se Camry moc nelíbí, ale z této trojice bych jezdil s ní. Accord je fajn, ale určitá “levnota” je z toho cítit (viděl jsem ho párkrát živě), prostě relativně levné auto pro USA. Mazda je oproti těm dvěma jinde, ale už je to taky poněkud letité, super je akorát Takumi interiér na aktuálním faceliftu, ten se povedl. V zásadě hlavní rozhodnutí je “nej motor a průměr zbytek (Camry)” nebo “nej interiér a průměr motor (Mazda)”? Honda je průměr v obojím, proto se taky prodává líp než Mazda 😀

    • 9.10.2020 (20:07)
      Trvalý odkaz

      😂😂😂 tak to je aspoň názor 😅

    • 9.10.2020 (20:10)
      Trvalý odkaz

      Levnota u accordu je asi způsobená základním modelem s 1,5T bez kol s bez výbavy.

      • 9.10.2020 (22:58)
        Trvalý odkaz

        Legend: levnota accordu (ale i Camry) je dana tim, ze je to kara za par kacek. V USA na tom neni nic exkluzivniho a nestoji to majlant. Kdyz jsem mel A8G, mel jsem moznost jezdit tam s Accordem 2.4 i Camry. Camry byla naprosto strasna, Accord lepsi, ale oproti me Acure TSX to byl levny plastak. A to je dodnes. Pokud chces videt rozdil, podivej se na minulou generaci Mazdy 6 – to je level, na kterem se tato auta v USA pohybuji. Mazda udelala v USA s sestkou stejny pokrok jako kdysi Honda v Evrope tim, ze misto A7G sem pod timto jmenem poslala Acuru, nebe a dudy. Meli jsem leta A7G a v rodine byl do letoska A6G, to se nedalo srovnat… Stejne tak dnesni M6 je nesrovnatelna s minulou generaci, ta vedle ni pusobi jak o dve generace starsi model. Mazda proste Honde o Toyote utekla, protoze ani Honda, ani Toyota nemaji zajem delat sva auta lepsi – kdo chce lepsi, pro toho maji Acuru a Lexus. Mazda to nema a tak se snazi dostat nekam mezi a docela se ji to dari. Premie to neni, ale plastak taky ne.

Komentáře nejsou povoleny.