Isuzu MU-X: nové SUV s rámem

Isuzu sice už není součástí zájmové sféry Toyoty, která prodala svůj 5,9% podíl předloni a už se také nevěnuje ve velkém spolupráci s jinými výrobci, tedy s výjimkou Mazdy, pro níž vyrábí pick-up Mazda BT-50 na bázi modelu D-Max, ale asi téhle malé japonské automobilce daří dobře. Vloni se domluvila s Volvem, že odkoupí japonského výrobce nákladních automobilů UD Trucks (dříve Nissan Diesel) a nyní úspěšně pokračuje i ve výrobě klasických osobních aut, k nimž se v roce 2013 vrátilo po 11leté pauze.

Před pár dny Isuzu představilo druhou generaci SUV MU-X, klasifikované jako PPV ( passenger pickup vehicle), tedy osobní automobil na bázi pick-upu, konkrétně samozřejmě nové generace typu D-Max. Předchůdce se vyrábí zmíněných osm let a nyní tedy přichází nová verze s výrazně atraktivnějším designem. Po stránce vzhledu mu není prakticky co vytknout, je sice poměrně konzervativní, ale s dravou přídí a sympatickými hranami karoserie, lehce modifikovaný interiér D-Maxu je ale stále poněkud spartánský. Ale zase převeze sedm osob a ještě zbude trocha místa na zavazadla.

K pohonu slouží opět dieselová devatenáctistovka RZ4E s výkonem 150 koní při 3500/min a točivým momentem 350 Nm v intervalu 1800-2600 otáček, dostupné se šestistupňovým manuálem nebo automatem a pohonem zadních kol. Alternativou je čtyřválcový naftový třílitr (4JJ3) s výkonem 190 koní při 3600/min a točivým momentem 450 Nm v rozmezí 1600-2600 otáček. Ten se kombinuje pouze s šestistupňovým automatem a pohonem všech kol. Isuzu MU-X se bude vyrábět opět v Thajsku a půjde na vývoz do zemí jihovýchodní Asie, Indie, Austrálie a Jižní Afriky.