Novinky

Super GT 2020: Šampionem je v první FR sezoně Honda NSX!

V neděli se jel poslední závod letošní covidové sezony japonských endurance gétéček, jenž se probíhal pouze na třech okruzích Fuji, suzuka a Motegi, kde se konalo osm podniků. A už dlouho to nebylo do poslední chvíle tak dramatické – teoreticky se mohlo ve třídě GT 500 vítězstvím v posledním závodě na Fuji stát šampiony devět týmů. Na domácí trati Toyoty to vypadalo, že zbrusu nové supry (i když to jsou de facto loňské Lexusy LC s novou karoserií) nedají nikomu šanci – v tréninku si zapsaly šest nejrychlejších časů a v kvalifikaci jim patřily první dvě řady, nejrychlejší honda byla pátá a nissan šestý.

Po startu zůstala ve vedení KeePer TOM’S GR Supra, ale v úvodní části ji potrápil Nissan GT-R stáje Nismo, jenž dokonce na chvíli převzal vedení tedy než se postupně propadl na 7. příčku. Mezitím o třetí (a následní druhou) pozici svádělo souboje NSX GT stáje Kunimitsu se suprou týmu au TOM’S, jenž nakonec skončil lépe pro hondu. Ale v té době měla vedoucí supra volnou trať a ve 40. kole náskok už 16 sekund. Jenže pak z neznámého důvodu začala jezdit o 2 s na kolo pomaleji a NSX se startovním číslem 100 v každém kole stahovalo 1-2 sekundy, až se dostalo na rozdíl pouhých dvou sekund. To supru nakoplo a do posledního kola najížděla s náskokem 2,7 s a v boxech už chystali ceduli s nápisem Champion. Jenže v poslední zatáčce Panasonic, doslova pár stovek metrů před cílem, se supře v nádrži zřejmě odlily poslední kapky benzinu, supra drasticky zpomalila a #100 Raybrig Honda NSX GT vyhrála závod – a tím i šampionát jezdců a týmů. Té mimochodem došla šťáva jen o chvíli později ve vychlazovacím kole. 😉

Honda NSX GT, která byla pro letošní sezonu kompletně přepracována, protože podle nových regulí už nemohla mít motor uprostřed, tak zvítězila s obrovským štěstím o pouhé čtyři body právě před Toyotou Supra. Třetí místo celkově patří Hondě NSX stáje Keihin, nejlepší Nissan GT-R týmu Nismo skončil až pátý.

Ale důvod oslavovat mají i u Nissanu, ve třídě GT 300 vyhrálo GT-R týmu Kondo, před suprou stáje Saitama Toyopet, Mercedesem AMG GT a NSX týmu Aguri. Doporučuji podívat se níže na sestřih toho nejzajímavějšího, je to balzám na petrolheadskou duši – dramatické souboje, změny pořadí, souboje sajdó-baj-sajdó :-D, emoce a exstatické komentáře moderátorů – prostě úžasné závody, které jinde těžko uvidíte, snad kromě britského BTCC.