Novinky

Šéf Hondy potvrdil, že vývoj elektrického supersportu už začal

Už to jsou dva roky, co Honda oznámila, že nástupce modelu NSX dorazí někdy koncem desetiletí jako elektromobil. V mezičase se ukázalo, že druhý sportovní model, z něhož se vyklubala nová prelude, vlastně nebude elektrický, ale hybridní, nové NSX má tu elektriku ale jistou. Ono ani nic jiného nezbývá, NSX mají vždy přinášet přelomovou techniku a hybrid už byl. Sice moc brzy, ale byl… Tak se pojďte podívat, co o novém BEV sporťáku prozradil šéf Hondy Toshihiro Mibe.

Vývoj nových modelů trvá většinou dva až tři roky, to ale neznamená, že tady bude nové sportovní auto za tři roky, celý proces je z několika důvodů trošku natažený. Prioritou Hondy je, aby sportovní auto bylo v první řadě zábavné – a to bez ohledu na to, jaký systém pohonu má. A to některé aspekty elektromobilů komplikují, takže je to jeden z hlavních cílů vývojového oddělení. Mibe informoval, že teď probíhá důkladná analýza současného trhu sportovních aut. Současně připustil, že v R&D oddělení už mají nějaký prototyp sporťáku, nicméně o masové výrobě ani načasování nebylo zatím rozhodnuto. „Osobně bych chtěl, aby se to stalo“, poznamenal. Tak samozřejmě, že se to stane, to by s ohledem na dřívější slib Hondu fandové i média sežraly. O načasování ale samozřejmě rozhodne víc než cokoli jiného dostupnost SSB akumulátorů.

Až bude elektrické NSX představeno, převezme od modelu Zero Saloon roli topmodelu značky. Mibe dále upozornil, že sportovní EV bude mít „úplně odlišnou chuť“ ve srovnání se všemi předchozími výkonnými auty značky a vymýšlí se, jak mu propůjčit osobitý charakter a zajistit, aby dokázal jízdně zaujmout. O designu se zatím nehovoří, ale Acura už něco naznačila