F1 2020: GP Azerbajdžánu – málem první double…
Zkušel jsem chvíli hledat, kdy Honda naposledy dosáhla ve formuli 1 double, tedy prvního a druhého místa v cíli nějaké velké ceny. Bohužel jsem neuspěl, ale bylo to někdy počátkem 90. let, dost možná v období dvojky Senna-Prost. Proč o tom píšu? Protože včera mohla Honda přepsat historické tabulky, když to ještě čtyři kola před cílem závodu na městském okruhu v Baku vypadalo na double v podání dvojice Verstappen-Pérez. Jenže nakonec bylo všechno úplně jinak…
Ano, přestože kvalifikace nedopadla nijak úžasně (Vestappen až třetí, Pérez šestý …ovšem pozor! Gasly čtvrtý a Tsunoda sedmý!), rychlostí na red bully nikdo něměl a v kombinaci s vynikající zastávkou u Maxe a dostatečnou u Checa se oba monoposty s motorem Honda za zády dostaly do čela jinak poměrně nudného závodu. Hamilton byl až za nimi a Bottasovi to vůbec nesedlo a jezdil mimo body. Jenže ve 47. kole měl vedoucí Max nezaviněný defekt zadního kola a svou formuli očesal o svodidla. A všechno se zdálo být v …ehm… – bodový náskok na Hamiltona i masivní navýšení náskoku v poháru konstruktérů. Kvůli množství trsátek na trati byl závod zastaven, ale pořadatelé překvapili a rozhodli se tři kola dojet jako sprint s pevným startem.
Ten se Pérezovi nepovedl a Ham už se viděl na nejvyšším stupínku, jenže v první zatáčce z prvního místa probrzdil a propadl se až za Mazespina! Prý si omylem zapnul ohřívání brzd, která jsou asi v tomto módu poněkud kousavější. 😀 Následně už Pérez nenechal nic náhodě a dojel si pro své druhé efjedničkové vítězství v životě. Max tedy body nebral, ale ani Ham, rozdíl je tedy mezi nimi stejný a Red Bullu a Hondě pár bodů do konstruktérů přibylo. Jistě, mohlo to být lepší, ale nakonec možná není tak zle – pro Sergia to bude obrovská psychické vzpruha, která se během sezony ještě může hodit a nesmíme zapomenout ani na Alpha Tauri – díky Hamovým čmoudíkům se dostal po lítém boji v posledních dvou kolech Gasly a do bodového měšce přispěl konečně také Tsunoda sedmým místem – Alpha Tauri tak poskočila na průběžné páté místo. Pro oba tyto piloty by to také mohlo znamenat nárůst sebevědomí a pohody. Takže nakonec dobrý, řekl bych… Teď jen doufat, aby forma Mercedesu vydržela i na rychlejších tratích. 😉
P | Pilot | Stáj | Čas/ztráta | Kola | Body |
1 | Sergio Pérez | Red Bull | 2:13.36.410 | 51 | 25 |
2 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 1.385 | 51 | 18 |
3 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 2.762 | 51 | 15 |
4 | Charles Leclerc | Ferrari | 3.828 | 51 | 12 |
5 | Lando Norris | McLaren | 4.754 | 51 | 10 |
6 | Fernando Alonso | Alpine | 6.382 | 51 | 8 |
7 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 6.624 | 51 | 6 |
8 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 7.709 | 51 | 4 |
9 | Daniel Ricciardo | McLaren | 8.874 | 51 | 2 |
10 | Kimi Räikkönen | Alfa Romeo | 9.576 | 51 | 1 |
11 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 10.254 | 51 | |
12 | Valtteri Bottas | Mercedes | 11.264 | 51 | |
13 | Mick Schumacher | Haas | 14.241 | 51 | |
14 | Nikita Mazepin | Haas | 14.315 | 51 | |
15 | Lewis Hamilton | Mercedes | 17.668 | 51 | |
16 | Nicholas Latifi | Williams | 42.379 | 51 | |
17 | George Russell | Williams | 3 kola | 48 | |
18 | Max Verstappen | Red Bull | 6 kol | 45 | |
– | Lance Stroll | Aston Martin | 29 | ||
– | Esteban Ocon | Alpine | 3 |
by me zajimalo, co bylo s perezovym autem, ze nedojel ani do boxu na konci 🙂 Jeslti budou menit motor nebo to byla jen nejaka blbost. Nikde to nepsali/nerikali.
Ani Gaslyho nic, ten si zas stezoval, ze ztraci vykon.