Novinky

Honda Elevate: konečně odpověď na Yaris Cross?

Když nepočítáme chudší asijské země, kde Honda nabízí mini a malé crossovery WR-V a BR-V, nemá stále plnohodnotného zástupce v segmentu subkompaktních crossoverů. To se ale právě teď mění. V Indii byl představen model Honda Elevate, jenž se tam začne prodávat už v létě a následně bude nabízen „globálně“. Téměř jistě je to tedy dříve avizovaný konkurent Toyoty Yaris Cross a Nissanu Juke, protože model Crosstar proti nim nemá šanci – a novinka by se tím pádem měla objevit i v Evropě.

Honda Elevate překvapí robustním, chlapským zjevem s velkou hranatou maskou chladiče a světlomety, je to vlastně taková zmenšená Honda Passport. 😀 Hrany a ostré úhly pokračují i z boku, kde trochu připomíná Jeep Renegade, vzadu je vidět inspirace HR-V. Interiér pokračuje v minimalistickém stylu Hondy a z fotek to vypadá, že to nebude taková levnota jako crosstar.

Honda Elevate má rozměry 4312 x 1790 x 1650 mm, rozvor 2650 mm a světlou výšku úctyhodných 220 mm (Yaris Cross 4180 x 1765 x 1595 a rozvor 2560 mm, Nissan Juke 4210 x 1800 x 1595 a rozvor 2636 mm, HR-V 4340 x 1866 (šířka se zrcátky) x 1582 a rozvor 2610 mm. Z výše uvedeného vyplývá, že má hodně blízko k HR-V, takže bude asi podstatné, o kolik nižší bude cena. Háervéčko budou nejspíš poté kupovat jen stylaři, protože Honda Elevate nabídne kromě delšího rozvoru i kufr o velikosti 458 l.

Technicky novinka vychází ze sedanu (respektive hatchbacku) Honda City, což znamená především to, má modifikovanou platformu jazzu s nádrží vzadu a chybí tedy Magic Seats. K pohonu slouží atmosférická patnáctistovka i-VTEC s výkonem 121 k a točivým momentem 145 Nm, zkombinovaná se šestistupňovým manuálem nebo CVT. Vyrábět se bude pro celý svět v Indii. V Evropě (jako že počítám s tím, že se s elevate počítá 😉 ) však můžeme očekávat hybridní i-MMD z Jazzu/HR-V. Akumulátory pod podlahou zavazadlového prostoru tím pádem zase nějaký prostor v kufru zaberou. Ale nepředbíhejme, kdoví, jak to nakonec dopadne…

8 komentářů: „Honda Elevate: konečně odpověď na Yaris Cross?

  • Hmm, vypadá docela slušně, robustně.
    Ale ten mor CVT (vyjící motory) nechápu, obzvlášť když mají v Japonsku tak dobré klasické AP HDM Aisin.

    • Jo, má to styl, to je dobře.
      Které hondy využívají Aisin? Automaty si Honda dělá sama. Výjimkou byly sedmistupňové DSG pro hybridy i-DCD, ty byly od někoho z Německa.
      Ale k tomu (ne)chápání. Kromě zcela zásadního důvodu, což je cena, CVT nabídne jízdu zcela prostou jakéhokoli cukání, zatímco každý automat občas škube, hlavně v nízkých rychlostech. CVT už dneska mají simulaci řazení, takže toho vytí už tolik není.

      • Mám AP Aisin a NEŠKUBE… 😉

        • Nějak nevím, co ti odpovědět. Ukaž ji konstruktérům CVT, ať se taky něco přiučí. 😀

          BTW výhodou CVT je i nižší spotřeba, což je v dnešní době poměrně zásadní parametr. 😉

          • Těžko se budou „něco přiučovat“, když se jedná o dvě naprosto odlišné převodovky. 🙂

    • CVT je furt CVT. Dnešní CVT už nejsou, co bývaly. Nejlepší variátory má dneska asi Honda, ale bohužel je často kombinuje se slabými motory, což jejich výhody sráží.
      Vzpomínám na Nissan Murano, tak 15 let zpátky. CVT naprosto marné, ale díky V6 3,5 l to vůbec nevadilo, točivý moment si poradil a skoro to neječelo.
      Aktuálně se mi líbí e:HEV. Projevuje se to jako dobré CVT, má to virtuální přeřazování a v Civicu je to naprostý TOP. V menších hondách s 1.5 i-VTEC je to akusticky trošku horší, ale dá se s tím žít. 😉

      • e:HEV (chybně samotnou Hondou označované jako e-CVT) je geniální řešení od Hondy. V podstatě se o žádnou převodovku nejedná.
        Jinak e-CVT a CVT jsou dvě naprosto rozdílné věci.

Komentáře nejsou povoleny.