Novinky

Toyota GR Corolla: hot hatch …s variátorem?

Od premiéry nového ostrého hatchbacku GR Corolla už nás dělá nejspíš jen pár měsíců, už jsme viděli dvě teaserové fotky (z nichž ta druhá už ukázala téměř všechno) a máme vcelku jasno o tom, že bude využívat techniku GR Yarisu, tedy zejména přeplňovaný tříválec 1,5 l (snad s mírně zvýšeným výkonem) v kombinaci s šestistupňovým manuálem a pohonem všech kol. Ale protože půjde o auto, určené primárně o americký trh (a v Japonsku se určitě objeví také), je ve hře ještě verze s automatem, tvrdí japonský magazín Best Car. Tedy ne tak úplně s automatem, nepočítá se prý ani s měničovým automatem, ani s dvouspojkovou převodovkou, ale s převodovkou s plynule proměnným převodem, tedy variátorem (CVT).

Je to sice pro sportovní auto ta asi nejméně atraktivní volba, ale Subaru CVT využívá na JDM u modelu WRX (a od něj odvozených) už řadu let a Japonci si zřejmě nestěžují. Navíc už lze dnes variátor doplnit o softwarově nastavené kvalty a umí také simulovat řazení, takže to zlo není zase tak velké. Petrolheadi samozřejmě sáhnou po fofrklacku, ale zákazníci, kteří chtějí dobrou dynamiku a současně komfort neřazení, by mohli být spokojeni. Uvidíme, jestli se tato informace potvrdí…

Jeden myslel na “Toyota GR Corolla: hot hatch …s variátorem?

  • mohli by tam dat takovej ten dlouhej fofrklacek (ze by to simulovalo sekvenci), jako v rallye 🙂 treba teleskopickej, aby to slo vysunout jen kdyz si clovek chce zablbnout 🙂

Komentáře nejsou povoleny.