F1 2022: vítězství Red Bullu v Zandvoortu
Velkou cenu Nizozemska chtěl Verstappen vyhrát i letos, ale před závodem se Ferrari prsilo, že mu bude tento klikatý okruh vyhovovat. Max pro to udělal maximum už v kvalifikaci, kterou vyhrál před oběma ferrari a Modelkou. Pérez byl až pátý a za ním druhý mercedes Russela. Pěkně zajel i Tsunoda s alphatauri – patřila mu 9. pozice, Gasly byl až 11.
Po startu si Verstappen udržel vedení a také Pérez zůstal na svém, Tsunoda se bohužel, jak už je pravidlem, po startu propadl až před Gaslyho. Na trati, kde se špatně předjíždí, panovala vcelku nuda, předjetí bylo poskrovnu a tak pořadím míchaly pouze zastávky v boxech. O rozruch se zase postaralo Ferrari, jehož mechanici běželi pro gumy až poté, co u nich zastavil Sainz. V lepší formě se ukázal Mercedes, jenž Ferrari (ale i Pérezovi, jenž nějak neměl rychlost) nepěkně zatápěl a od blamáže scuderii zachránil až safety car v závěru závodu, jenž umožnil Leclercovi provést časově výhodný pitstop ve chvíli, kdy už to vypadalo, že Modelka skončí druhý.
To bylo tuším 56. kolo. Na trati byl opět safety car, čehož krom zmíněného Leclerca využil i Verstappen a Russel. Ve vedení byl v tu dobu Modelka, který si asi myslel, že z toho kouká první letošní vítězství. Jenže nejprve se před dostal Max, pak Russel a nakonec i Leclerc, což Modelka psychicky neunesl a před celým světem byl do rádia sprostý na svůj tým. Prostě charakter… Mizérii završilo Ferrari nebezpečným vypuštěním Sainze, jenž dostal pětisekundovou pentli, což mu vyneslo odsunutí na 8. místo.
Pérez dojel se štěstím pátý, zle na něj dotíral Alonso. Gasly skončil těsně za body a smolařem byl opět Tsunoda, jenž odstoupil kvůli problémům s diferenciálem. Můžeme spekulovat, jestli by Verstappen vyhrál, nebýt posledního safety caru, ale na kdyby se nehraje. Každopádně už vede s náskokem 101 bodů, Leclerc se bodově dotáhl na Péreze, ale díky „hodnotnějším“ bodům se vrátil na druhé místo.
P | Pilot | Stáj | Čas / ztráta | Kola | Body |
1 | Max Verstappen | Red Bull | 1:36:42.773 | 72 | 25+1 |
2 | George Russell | Mercedes | 4.071 | 72 | 18 |
3 | Charles Leclerc | Ferrari | 10.929 | 72 | 15 |
4 | Lewis Hamilton | Mercedes | 13.016 | 72 | 12 |
5 | Sergio Pérez | Red Bull | 18.168 | 72 | 10 |
6 | Fernando Alonso | Alpine | 18.754 | 72 | 8 |
7 | Lando Norris | McLaren | 19.306 | 72 | 6 |
8 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 20.916 | 72 | 4 |
9 | Esteban Ocon | Alpine | 21.117 | 72 | 2 |
10 | Lance Stroll | Aston Martin | 22.459 | 72 | 1 |
11 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 27.009 | 72 | |
12 | Alexander Albon | Williams | 30.390 | 72 | |
13 | Mick Schumacher | Haas | 32.995 | 72 | |
14 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 36.007 | 72 | |
15 | Kevin Magnussen | Haas | 36.869 | 72 | |
16 | Guangyu Zhou | Alfa Romeo | 37.320 | 72 | |
17 | Daniel Ricciardo | McLaren | 37.764 | 72 | |
18 | Nicholas Latifi | Williams | 1 kolo | 71 | |
– | Valtteri Bottas | Alfa Romeo | – | 53 | |
– | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | – | 43 |