Nissan GT-R Nismo 2020: lehčí, ostřejší a …lepší

Tak nám zase modernizovali nejsportovnější Nissan GT-R Nismo. Pro modelový rok 2020 dostal celou řadu poměrně výrazných vylepšení s cílem držet stále krok s konkurencí, která poněkud nelogicky 😉 spoléhá místo faceliftů na nové generace.

Motor V6 3.8 twin-turbo má sice papírově stále 608 koní a 652 Nm, ale turbodmychadla, odvozená od těch motorsportových, dostala upravený tvar turbín s menším počtem lopatek a šestistupňová dvouspojka má k dispozici upravený software. Titanový výfuk byl také přepracován, to vše s cílem ještě zostřit reakce auta na řidičovy podněty.

Všechny karbonové karosářské díly (nárazníky, kapota, víko kufru, přední blatníky, střecha prahy a křídlo) auta byly zrevidovány a povedlo se tak uspořit 10,5 kg, k nimž je třeba připočítat dalších 20 kg, zachráněných jinde po autě. A třicet kilo, to už by mohlo být znát i u korpulentního GT-R.

Přední blatníky GT-R Nismo s výdechy teď připomínají ty u závodní verze GT3, 20″ kovaná kola Rays se pyšní novým designem a jsou také lehčí, nové pneumatiky Dunlop mají díky větší šířce běhounu o 11 % více kontaktní plochy s vozovkou. Inženýři si pohráli také s podvozkem, měl by být stabilnější a ochotnější zatáčet, lineárnější a preciznější by mělo být teď i řízení. Zvětšily se také karbonkeramické brzdy Brembo, mají vpředu průměr 410 mm a vzadu 390 mm.