Novinky

Bestie vystrkuje růžky. Nový Civic Type R rozdrtil rekord okruhu Suzuka!

U Hondy museli před lety dlouho přemýšlet nad tím, jak svým příznivcům vynahradí konec ikonických vysokootáčkových atmosférických motorů a v roce 2015 přišel Type R nové éry. Jako z animáku Cars – „Rychlost. Já jsem rychlost„. Po (ne zas až tak moc) hravém, ale už docela pomalém „UFO“ CTR FN2 tak přišlo kladivo CTR FK2, které ukázalo na řadě okruhů výfuky všemu, co má poháněnou přední nápravu, ale často i mnohem výkonnějších sportovním autům a supersportům. Pak přišla malá přetahovaná se Seatem, VW a Renaultem a s příchodem manga generace FK8 si Honda vzala rekordní zápisy zpátky. A kdyby nebylo polozávodní limitky Méganu RS s dvojnásobnou cenovkou, neměl by už přemožitele. V reakci na Mégane R.S. Trophy-R vznikla ještě edice Civic Type R Limited Edition. Ta si zapsala celou řadu dalších traťových rekordů (v duchu původní Lap Challenge v podání Integry Type R), jenže proti očekávání se s ní Honda už do Spa ani na Nürburgring nevrátila. Asi považovala za dostatečnou ukázku rychlosti čas na Suzuce, kde v roce 2020 CTR LE překonal vykuchaný ⟨⟩ o 1,5 sekundy.

A proč o tom teď mluvím? Je to prosté. 😉 Honda oznámila, že doposud oficiálně nepředstavený Type R na bázi 11. generace civicu zajel na okruhu Suzuka čas 2 minuty a 23,120 s, čímž překonal právě zmíněný superrychlý CTR LE o téměř 0,9 s (0,873 s) a získal tak rekord pro auta s pohonem předních kol. Když vezmeme v úvahu, o kolik je CTR LE rychlejší, než běžný CTR, který má řada z vás doma, znamená to jedno – rychlost nového CTR 11G bude …drtivá. Ve videu níže se můžete podívat na záznam rekordní jízdy z okruhu Suzuka.

6 komentářů: „Bestie vystrkuje růžky. Nový Civic Type R rozdrtil rekord okruhu Suzuka!

  • Myslím si, že titulok článku silne nadnesený. O pokore nie rekordu došlo, avšak nie je to je „rozdrtenie“. Je veľmi pochvalný počin, že rekord sa posunul o takmer sekundu. Avšak vravieť o „rozdrcení“ by bolo možné hovoriť vtedy, keby to bolo niekoľko sekúnd napr. 2-3-4 sek., nie 0,873 sek.

    • Taky jsem dle titulku čekal 5 sekund dole, ale holt je to prakticky stejné auto, nejde s tím zajet žádný zázrak, když se nezvedne výkon, nezlepší podvozek nebo nesníží razantně váha. Výkon je de facto stejný, podvozkově proběhla revoluce u 9G (od té doby jsou to jen dílčí úpravy), takže zbývá váha a ta v dnešní době nemá jak jít dolů bez výrazného zhoršení použitelnosti auta (á la zmíněná limitka od rencka, která už de facto konkurentem tajpára mimo závodní okruh není, což nakonec potvrzuje i cenou).

    • Kdybys jezdil závody, věděl bys, že sekunda je strašně moc. 😉 Ono to tedy úplně nejde, ale kdybychom přepočítali diferenci na Suzuce na časový rozdíl na Nordschleife, dělal by cca 3,2. A když se podíváš na tabulku časů na Nordschleife, byl by předešlý CTR za Méganem RS jen o 0,5 s a byl by rychlejší než Gallardo Superleggera. A čistě teoreticky – pokud by CTR LE byl na Suzuce o sekundu rychlejší (neznám čas FK8 na Suzuce), než běžný CTR, co jel Nordchleife, nový CTR by mohl mít na Ringu čas kolem 7:37.5, lepší, než Lexus LFA nebo Corvette ZR1. Byl by to podobný rozdíl, jako mezi Lexusem LFA a LFA Nürburgring Package. Furt se ti to zdá málo? 😉

      • Přesně jak píšeš, nezdá se to ale je to slušný ranec.

  • Rychlý to bude, ale než to přijde k nám, tak aby to zas nepředjel nějaké rencek bez tapecu…

    • Renceq už hot-hatche dělat nebude 😉

Komentáře nejsou povoleny.