Toyota GR Corolla stojí (skoro) jako Mustang GT
Toyota začne v Americe v listopadu prodávat historicky první hot-hatch GR Corolla. Nevím, jak se Amíci budou tvářit na tříválec 1,6 l, ale parametry 305 koní a 370 Nm společně se zajímavým pohonem všech kol by je přesvědčit mohly. Zvlášť, když cena bude poměrně příznivá. Pokud vás zaráží ten titulek, tak být dražší, než mustangy, není u japonských sportovních aut nic až tak výjimečného, například maličká GR86 stojí víc, než základní Mustang EcoBoost; nevím, jak to Ford dělá, na druhou stranu prodejní čísla tomu odpovídají.
Ale zpět k GR Corolle. Základní verze Core startuje na 35 900 dolarech, což je jen o 2000 méně, než osmiválcový Mustang GT, což by v českých podmínkách znamenalo téměř 1,5 milionu korun. Jenže to není to GR, co byste asi chtěli. A tak ještě paket Performance se samosvory a většími brzdami za 1180 doláčů a slušné audio s navigací za 770 a už je pokoření divokého poníka na dosah. 😉 Na podobné cenové úrovni byl mimochodem v USA dosavadní Civic Type R ($38,910). To se ale Toyota teprve lehce zahřívá.
GR Corolla Circuit Edition je limitka pro MY2023, vychází z verze Core a přidává všechny dostupné pakety, karbonovou střechu, kapotu s výdechy a střešní spoiler. To už jsme na 42 900 dolarech, což je však stále méně, než základní cena Golfu R (44 090 dolarů). A konečně tu máme GR Corollu Morizo Edition s točivým momentem 399 Nm, semislicky a odlehčením o necelých 50 kg. Ta se objeví u dealerů na jaře 2023 v počtu pouhých 200 kusů, ta však už bude stát balík – 49 900 dolarů.
Však jak píšeš, CTR stál podobně. Taky to inspirovalo pár testů Mustang vs. CTR, které podle toho dopadly („kupodivu“ se ukázalo, že ta auta vlastně nejsou kromě ceny srovnatelná prakticky v ničem).
Přitom nikdo nesrovnává tajpára s X3 ani Mustanga s F150, přestože stojí podobně. Kdo ví, proč si někdo myslí, že jen kvůli podobné ceně jsou ta auta konkurenty.
A Golf R nebo GTi za 1.3 mil.Kč je levnej?! Toyota drží cenovou politiku stále na rozumné úrovni a srovnání s Mustangem je úplně mimo. Nadpis článku jak od někoho,kdo dostal od koncernu VW slušně zaplaceno.
Jsem odhalen. 🙁 VW mě fakt až nestydatě moc platí, abych psal web o japonských autech a komunitu tak úplně rozložil. Teď, když to prasklo, to už můžu klidně vypnout.
😁👍 Proč bys to vypínal? Jestli VW pořád platí, tak je musíš vydojit až na dřeň.