Novinky

Toyota GR Corolla stojí (skoro) jako Mustang GT

Toyota začne v Americe v listopadu prodávat historicky první hot-hatch GR Corolla. Nevím, jak se Amíci budou tvářit na tříválec 1,6 l, ale parametry 305 koní a 370 Nm společně se zajímavým pohonem všech kol by je přesvědčit mohly. Zvlášť, když cena bude poměrně příznivá. Pokud vás zaráží ten titulek, tak být dražší, než mustangy, není u japonských sportovních aut nic až tak výjimečného, například maličká GR86 stojí víc, než základní Mustang EcoBoost; nevím, jak to Ford dělá, na druhou stranu prodejní čísla tomu odpovídají.

Ale zpět k GR Corolle. Základní verze Core startuje na 35 900 dolarech, což je jen o 2000 méně, než osmiválcový Mustang GT, což by v českých podmínkách znamenalo téměř 1,5 milionu korun. Jenže to není to GR, co byste asi chtěli. A tak ještě paket Performance se samosvory a většími brzdami za 1180 doláčů a slušné audio s navigací za 770 a už je pokoření divokého poníka na dosah. 😉 Na podobné cenové úrovni byl mimochodem v USA dosavadní Civic Type R ($38,910). To se ale Toyota teprve lehce zahřívá.

GR Corolla Circuit Edition je limitka pro MY2023, vychází z verze Core a přidává všechny dostupné pakety, karbonovou střechu, kapotu s výdechy a střešní spoiler. To už jsme na 42 900 dolarech, což je však stále méně, než základní cena Golfu R (44 090 dolarů). A konečně tu máme GR Corollu Morizo Edition s točivým momentem 399 Nm, semislicky a odlehčením o necelých 50 kg. Ta se objeví u dealerů na jaře 2023 v počtu pouhých 200 kusů, ta však už bude stát balík – 49 900 dolarů.

4 komentáře: „Toyota GR Corolla stojí (skoro) jako Mustang GT

  • Však jak píšeš, CTR stál podobně. Taky to inspirovalo pár testů Mustang vs. CTR, které podle toho dopadly („kupodivu“ se ukázalo, že ta auta vlastně nejsou kromě ceny srovnatelná prakticky v ničem).

    Přitom nikdo nesrovnává tajpára s X3 ani Mustanga s F150, přestože stojí podobně. Kdo ví, proč si někdo myslí, že jen kvůli podobné ceně jsou ta auta konkurenty.

  • A Golf R nebo GTi za 1.3 mil.Kč je levnej?! Toyota drží cenovou politiku stále na rozumné úrovni a srovnání s Mustangem je úplně mimo. Nadpis článku jak od někoho,kdo dostal od koncernu VW slušně zaplaceno.

    • Jsem odhalen. 🙁 VW mě fakt až nestydatě moc platí, abych psal web o japonských autech a komunitu tak úplně rozložil. Teď, když to prasklo, to už můžu klidně vypnout.

      • 😁👍 Proč bys to vypínal? Jestli VW pořád platí, tak je musíš vydojit až na dřeň.

Komentáře nejsou povoleny.