Novinky

Toyota Crown: na výběr budou tři motory

Toyota představila připravovanou novou rodinu modelů s označením Crown v létě, ale je zřejmé, že hlavní pozornost upírá na nejpodivnější verzi z celé čtveřice – sedan se zvýšenou světlou výškou a rozměry 4928 x 1839 x 1539 mm a rozvorem 2850 mm. Ten už se také začíná na japonském a americkém trhu (kde nahradí model Avalon) nabízet, takže jsou k dispozici základní informace.

Toyota Crown je v základní verzi poháněna důvěrně známým hybridním systémem, postaveným kolem 2,5litrového čtyřválce. Tvoří jej dva elektromotory a bipolární NiMH akumulátor. Celkový výkon systému činí 234 koní (v případě verze AWD s dalším elektromotorem pak o něco více. Mnohem zajímavější pohon je opět hybridní, Toyota zkombinovala dohromady turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2,4 l, doplněný vpředu o elektromotor, zadní nápravu eAxle pak pohání vlastní elektromotor a systém E-Four Advanced AWD umožňuje poslat na zadek až 80 % točivého momentu. Přenos síly na kola zajišťuje šestistupňový automat(!). Na Toyotu velmi neobvyklé řešení. Říká mu Hybrid Max a disponuje celkovým výkonem sympatických 345 koní. Díky tomu zrychlí z 0 na 96 km/h za 5,9 s.

Toyota také prozradila, že vyvíjí model Crown Prime, tedy verzi s plug-in hybridním systémem pohonu. V prodeji se objeví až někdy později, technické informace jsou tedy zatím tajné. Ale vzhledem k tomu, že se bude jednat o top motorizaci, není pravděpodobné, že půjde o systém z modelů RAV4 a Harrier, asi nejlogičtější variantou je, že bude vycházet ze systému Hybrid Max.

4 komentáře: „Toyota Crown: na výběr budou tři motory

  • Pořád to vypadá hrozně lacině, já v tom vidím Corollu, ne Crown…

    Hybrid s 2.4T a 6AT už známe, to má přece Lex RX500h, akorát v něm to má 366 koní. Prime nejspíš dostane PHEV verzi toho stejného, v Evropě to musí dostat i RX, protože jinak je to neprodejné (v USA v něm není ani PHEV z RAVky a je tam buď 2.4, 2.5h z Highlendera nebo 500h). Sázet na to, že prodeje RX tady nahradí RZe můžou jen těžko.

    • Taky mi to nepřijde jako adekvátní náhrada za Crown.

      Máš pravdu, na RX500h jsem úplně zapomněl. :-O

  • Mně mrzí otvíraní toho kufru jako u sedanu. Promarněná příležitost.

    Jinak se nejvíc těším na Crown estate.

    • Vždyť to také je sedan. Víceméně. 😀

Komentáře nejsou povoleny.