Toyota Crown: na výběr budou tři motory
Toyota představila připravovanou novou rodinu modelů s označením Crown v létě, ale je zřejmé, že hlavní pozornost upírá na nejpodivnější verzi z celé čtveřice – sedan se zvýšenou světlou výškou a rozměry 4928 x 1839 x 1539 mm a rozvorem 2850 mm. Ten už se také začíná na japonském a americkém trhu (kde nahradí model Avalon) nabízet, takže jsou k dispozici základní informace.
Toyota Crown je v základní verzi poháněna důvěrně známým hybridním systémem, postaveným kolem 2,5litrového čtyřválce. Tvoří jej dva elektromotory a bipolární NiMH akumulátor. Celkový výkon systému činí 234 koní (v případě verze AWD s dalším elektromotorem pak o něco více. Mnohem zajímavější pohon je opět hybridní, Toyota zkombinovala dohromady turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 2,4 l, doplněný vpředu o elektromotor, zadní nápravu eAxle pak pohání vlastní elektromotor a systém E-Four Advanced AWD umožňuje poslat na zadek až 80 % točivého momentu. Přenos síly na kola zajišťuje šestistupňový automat(!). Na Toyotu velmi neobvyklé řešení. Říká mu Hybrid Max a disponuje celkovým výkonem sympatických 345 koní. Díky tomu zrychlí z 0 na 96 km/h za 5,9 s.
Toyota také prozradila, že vyvíjí model Crown Prime, tedy verzi s plug-in hybridním systémem pohonu. V prodeji se objeví až někdy později, technické informace jsou tedy zatím tajné. Ale vzhledem k tomu, že se bude jednat o top motorizaci, není pravděpodobné, že půjde o systém z modelů RAV4 a Harrier, asi nejlogičtější variantou je, že bude vycházet ze systému Hybrid Max.
Pořád to vypadá hrozně lacině, já v tom vidím Corollu, ne Crown…
Hybrid s 2.4T a 6AT už známe, to má přece Lex RX500h, akorát v něm to má 366 koní. Prime nejspíš dostane PHEV verzi toho stejného, v Evropě to musí dostat i RX, protože jinak je to neprodejné (v USA v něm není ani PHEV z RAVky a je tam buď 2.4, 2.5h z Highlendera nebo 500h). Sázet na to, že prodeje RX tady nahradí RZe můžou jen těžko.
Taky mi to nepřijde jako adekvátní náhrada za Crown.
Máš pravdu, na RX500h jsem úplně zapomněl. :-O
Mně mrzí otvíraní toho kufru jako u sedanu. Promarněná příležitost.
Jinak se nejvíc těším na Crown estate.
Vždyť to také je sedan. Víceméně. 😀