Novinky

Mazdy CX-30 a 3 přišly na JDM o atmosférické dvoulitry

Štvanice na spalovací motory se dnes nejvíce pořádají v Evropě, naopak Japonsko si nechce dobrovolně decimovat autoprůmysl a je ohledně emisí mnohem benevolentnější, takže tam jsou benzinové motory stále běžnou součástí nabídky. K poměrně překvapivému kroku se však dobrovolně rozhodla Mazda, která u kompaktních modelů Mazda3 a CX-30 z portfolia vyškrtla atmosférické zážehové motory Skyactiv-G o objemu 2,0 l a výkonu 120 k a nahradila je hybridem e-Skyactiv G 2.0. Není to ale pochopitelně žádná tragédie, protože se jedná o mild-hybridní systém s 24V systémem, silnějším akumulátorem a startovacím generátorem v roli malého elektrického pomocníka, řidiči tedy změnu prakticky nepoznají, zvlášť když jej lze bez problémů zkombinovat s manuální převodovkou.

Mazda samozřejmě u obou modelů slibuje tišší provoz a lepší dynamiku, jednak proto, že má e-Skyactiv G o 4 koně větší výkon, ale hlavně řidič při rozjezdech v nižších rychlostech pocítí extra zátah pomocného elektromotůrku, rozdíl nejvýš pár desítek kilogramů také cítit nebude. Další změnou pro trojku a CX-30 MY2023 je v Japonsku omezení dostupných výbavových verzí, vyšší specifikace byly nahrazeny jedinou – s komplikovaným označením Proactive Touring Selection. Ta mimo jiné sází na čalounění pravou kůží v černé nebo tmavočervené v případě Mazdy 3 a černé nebo bílé u CX-30.