Novinky

Honda ZR-V: zahájení prodeje se odkládá

Honda už v dubnu tohoto roku představila v Americe novou generaci modelu HR-V, která ale nemá s modelem HR-V pro zbytek světa vůbec nic společného. Je větší, než naše HR-V a využívá techniku Civicu, nikoli Jazzu. Americké HR-V se však bude prodávat celosvětově, na ostatních trzích včetně Japonska a Evropy ponese označení ZR-V. V květnu bylo ZR-V představeno v Číně a v červenci v Japonsku. Od americké verze se liší (podle mě hezčími) svislými lamelami v masce a pozměněným předním nárazníkem, přičemž výsledek je určitě lepší.

Jakou verzi budeme mít v Evropě se zatím oficiálně neví, přimlouvám se za tu JDM, ale je otázkou, kdy se u nás vůbec tento konkurent Toyoty Corolla Cross a Mazdy CX-5 objeví. Měl být představen „v průběhu roku 2023“, tedy nejspíš typicky ke konci roku. Jenže v Japonsku, kde se očekávalo zahájení prodeje v tomto měsíci, došlo k posunutí o cca 6 měsíců na „jaro 2023“, takže je dost pravděpodobné (i když ne jisté), že se posune i debut EU verze ZR-V. Důvodem je přetrvávající nedostatek čipů, který letos doslova drtí celosvětová prodejní čísla Hondy. Ameriky se ale oznámení netýká, tam se HR-V už pár týdnů prodává.

Zajímavá je také reakce Japonců na design. Honda popisuje (možná až moc) minimalistické tvary ZR-V jako „okouzlující a elegantní“ a zatímco v Americe moc nadšení nevyvolaly, Japonci jsou trochu jiného názoru. Převážně oceňují odklon od „bizarních a komplikovaných“ tvarů nedávné minulosti ve prospěch jednoduchosti a zdá se, že si vyloženě zamilovali příď ZR-V. Považují ji za působivou a používá se tam pro ní označení Robot Face, protože jim připomíná strnulé výrazy robotů z manga komiksů a starých sci-fi filmů, jiným zase evokuje nasupené emoji. Na mě je ZR-V příliš zaoblené, ale souhlasím, že příď bude dominantním prvkem designu celého auta, díky níž si ho s ničím jiným nespletete, ať už vám trochu připomíná fordy nebo maserati. 😉