Novinky

Toyota na SEMA 2022: těžké kalibry

To byste neuhodli, jaká firma má na letošní tuningové výstavě SEMA v Las Vegas nejrozsáhlejší expozici. Toyota! A o parník před všemi ostatními. A je na ní na co se dívat, i když exponátů je méně, než by napovídala velikost expozice v centrální hale výstaviště.

Začít můžeme třeba konceptem GR Corolla Rally. Vypadá úplně jako WRC speciály, což není náhoda, protože se inspiroval skutečným WRC náčiním GR Yaris WRC, použity však byly běžně dostupné tuningové a racingové komponenty. Toyota s autem zatím oficiálně žádné plány nemá, ale není vůbec vyloučeno, že časem vznikne rallyeový speciál na bázi GR Corolly, určený pro lokální severoamerické soutěže.

Dvojice GR Supra 10 Seconds Twins ukazuje, jak je možné vylepšit bavoráka za 10 tisíc dolarů. V obou případech jde o GR Supra 3.0 (MY2020), vybavené mimo jiné turbínou Pure Turbo, Mezichladiči CSF, laděnými svody a catback výfukem o průměru 89 mm a přeprogramovanou ECU. Německý řadový šestiválec tak dává 629 koní 799 Nm. Mají zvládnout sprint na čtvrt míle pod 11 sekund (proto 10 second twins) a sílu krotí brdové destičky Hawk.

GR 86 Daily Drifter má předvést potenciál hachiroku nadšencům s omezenými finančními prostředky. Navrhl jej fotograf Formule Drift Larry Chen a auto v jeho podání má kromě pár dalších drobností hlavně přeplňování HKS GT2 Supercharger Pro ZD8 a catback výfuk MagnaFlow NEO. Výkon tři sta koní rozhodně neurazí. 😉 Dostal samozřejmě sportovní podvozek ST XTA Plus 3 a brzdy StopTech Big Brake, hliníkový chladič CSF, stavitelné stabilizátory SPL Parts, rozpěry tlumičů, diferenciál OS Giken Super Lock 1.5, karbonový bodykit, čtyřbodová klec, závodní volant a sedadla. „Omezený rozpočet“ zjevně znamená v USA něco jiného, než u nás. 😀

Vystaveno bylo také GR86 Cup pro značkový pohár, jenž se rozjede v USA příští rok.