Novinky

Toyota GR86: současná generace naposledy se spalovacím motorem(?)

Toyota GR86 určitě spoustu fanoušků potěšila zvětšením motoru oproti předchozímu GT 86 o 0,4 l, spoustu ale ne, protože síly stále není na rozdávání. Uvidíme, jak velkou komunitu potěší změna techniky, která se prý chystá pro příští generaci. Japonský web BestCar tvrdí, že nová generace projde dost radikální proměnou. dostane tříválec 1.6 Turbo z GR Yarisu, což je prý skutečný důvod, proč Gazoo vyrobilo malou sérii kupéčka s touto pohonnou jednotkou. A nebude sám, společnost mu má dělat elektromotor a akumulátor, ty mají být odvozeny od ústrojí Hybrid Max, celý systém by tak měl mít výkon přes 300 koní. A to při zachování manuální převodovky(?!). Zdá se to neuvěřitelné? To je údajně jen začátek…

Příští GR86 už nebude využívat platformu Subaru (že by konec spolupráce?), namísto toho by měl stát na zkrácené platformě Lexusu IS. Ta údajně není úplně lehká a váhu by samozřejmě přidal i hybridní systém, což nedává úplně smysl, s ohledem na dosavadní filozofii 86. Navíc se Toyota nedávno dušovala, že elektrifikace u sporťáků do konce desetiletí nehrozí (viz odkaz výše), takže to vypadá jako úplná fantasmagorie. Ostatně u BestCaru by to nebylo poprvé.

Jenže se tu rýsuje jedna alternativa. Mezi řádky lze vyčíst, že Subaru možná už nemá zájem s BRZ pokračovat a auto, o kterém se tu bavíme, nemá být nová generace GR86, ale úplně nový model, jenž by mohl částečně nahradit jak GR86, tak supru. A pak by samozřejmě mohl mít libovolnou techniku a nikdo by nemohl nic namítat. A ten časový harmonogram? Současná generace BRZ/GR86 by se mohla nechat dožít až do konce dekády – beztak nemá žádného přímého konkurenta.