Novinky

Toyota Innova 2023: minivan už není na rámu

Zatímco v Evropě (a Americe) modely SUV a crossovery už prakticky zlikvidovaly všechny ostatní, tradiční kategorie aut, spousta autařů v Asii stále ještě chápe, že reprezentativní auto by měl být sedan a rodinné zase minivan. A právě pro takové Toyota připravila novou generaci MPV Innova. Zatím bylo představeno pouze v Indonésii, ale postupem času se rozšíří do celého regionu jižní a jihovýchodní Asie. Plným jménem se nazývá Toyota Kijang Innova Zenix, ale už je to čistě marketingová záležitost. Vysvětlím:

Kijang je už od roku 1976 de facto sub-brand Toyoty pro všemožná asijská budgetová, ale odolná SUV a crossovery (tedy spíš byla, jméno se pomalu vytrácí) a předchozí generace minivanu Innova z nich vycházela, takže využívala techniku SUV Fortuner (respektive Toyoty Hilux) a to včetně rámové konstrukce karoserie. Znáte nějaké jiné MPV na rámu? 😉 Jenže Kijang Innova 2023 už nemá s fortunerem nic společného, využívá moderní platformu TNGA, konkrtně GA-C pro kompakty (Corolla apod).

Toyota Innova MY2023 má rozměry 4755 (+20) x 1850 (+20) x 1795 mm, je tedy mezigeneračně o chloupek větší, ale hlavně se dramaticky zvětšil rozvor – o 100 mm na 2850 mm. Ale i přesto mohutná karoserie (jíž lze osadit kvůli ještě robustnějšímu vzhledu bodykitem Modellista) vypadá, že je tak o dvě čísla větší, než podvozek s utopenými koly. Auto je z pohledu designu takový dispropoční Highlander. Interiér nezapře budgetový charakter vozu, ale design palubní desky není úplně marný. Interiér spolkne až sedm cestujících, trojice vzadu ale asi bude docela trpět. Naopak v první dvou řadách si posádka užije samostatná kapitánská křesla.

Další zásadní novinkou je přítomnost hybridního systému pohonu, konkrétně Dynamic Force M20A-FXS s atmosférickým dvoulitrem se systémovým výkonem 186 koní. Benziňák přispívá 152 k (6000/min) a 187 Nm (4400-5200/min), elektromotor dává 113 k a 205 Nm. Hybrid zřejmě nahrazuje dosavadní turbodiesel, ten se u novinky nenabízí. Méně nároční zákazníci sáhnou po atmosférickém dvoulitru M20A-FKS s výkonem 174 k a točivým momentem 205 Nm v intervalu 4500-4900 otáček. Oproti dosavadním 139 k a 183 Nm z dvoulitru 1TR-FE si tedy dost výrazně polepšil. Kombinuje se samozřejmě výhradně s CVT.