V Japonsku (a Asii všeobecně) stále ještě jsou velkoprostorové modely poměrně oblíbené, takže je představení nové generace MPV Serena poměrně důležitou novinkou. Při pohledu na design a proporce šesté generace na mě auto působí spíše jako důkladný facelift té dosavadní, což je trošku paradox, protože změny vzhledu v podobném rozsahu dostalo před pár lety také Mitsubishi Delica a tehdy šlo o facelift. 😉
každopádně Nissan Serena 6. generace dostal modernější masku chladiče a tvary karoserie byly zjednodušeny a zostřeny, více cool je i design kol. Ještě lépe vypadá verze Luxion s bodykitem. Novinka malinko povyrostla, na délku má 4765 mm (+75 mm), na šířku 1715 mm (+20 mm) a na výšku 1885 mm (+15 mm), rozvor zůstal na 2870 mm. Hranatější tvary má i přepracovaná palubní deska, přesunutí kapličky níže kompenzuje head-up displej. Tři řady sedadel v nouzi pojmou až osm cestujících, byť samozřejmě komfortně pouze šest, respektive čtyři, protože zadní řada moc luxusním dojmem nepůsobí. 😉 Prostřední sedadlo ve druhé řadě je vyjímatelné a sklopné. Interiér se zvětšil, zejména co se prostoru pro kolena týče, je také plný různých kapes, poliček a přihrádek, jak můžete vidět v galerii. Mimo to existuje verze pro vozíčkáře nebo kempovací se sklopným lůžkem.
Základní motorizací je benzinový dvoulitr s výkonem 150 koní a točivým momentem 200 Nm, zkombinovaný s CVT a dostupný s pohonem předních nebo všech čtyř kol. Pro „zelenější“ klientelu je připraven hybrid e-Power s tříválcem 1,4 l v roli generátoru a elektromotorem s výkonem 163 k a točivým momentem 315 Nm. Ten se bude vyrábět pouze jako předokolka.
Nissan Serena se dá už nyní objednávat, stojí nejméně 2 768 200 jenů- (cca 471 tisíc korun), ale může přijít i na 4 798 200 jenů (cca 820 tisíc korun) za e-Power Luxion. Hlavním konkurentem bude nedávno představená Honda Step WGN a samozřejmě i Toyota Noah/Voxy.
2 komentáře
bitkar
hadam, ze kdyby to chteli prodavat v CR tak by to museli prejmenovat 🙂
Japan Cars
😀
Komentáře jsou uzavřeny.