Novinky

Mitsubishi má prémiové ambice. Na mušce je Mazda!

Vypadá to, že Mitsubishi opouští Evropu v pro nás tu nejméně vhodnou dobu, Tři diamanty totiž mají docela ambiciózní představu o své budoucnosti. Cílem je zachovat u nové generace modelů značky stávající silné stránky těchto vozů, vylepšit je v oblastech, kde doposud zaostávaly a vytvořit tak prémiovou kombinací vlastností. Co si pod tím představit a proč se to má vůbec dít?

Mitsubishi slibuje, že si jeho vozy ponechají i v budoucnu své vyhlášené schopnosti v terénu, ale i mimo něj, zajištěné vyspělými systémy pohonu všech kol a tuto techniku chce zabalit do „kvalitních materiálů a zpracování“. Tato kombinace vlastností má ospravedlnit vyšší cenu nových aut, jinými slovy chtějí Tři diamanty na jednom autě vydělat více peněz a tohle má být cesta. Vzorem je Mazda, která se tlačí na horní okraj mainstreamu, kam chce i Mitsubishi, není tedy v plánu lézt do zelí BMW a Mercedesu, respektive Land Roveru. První vlaštovkou této nové filozofie je současná generace SUV Outlander a zemí, kde se Mitsubishi pokusí ji aplikovat, je Austrálie. Outlander tam mezigeneračně podražil o 2000 dolarů a z fotografií se zdá, že je auto opravdu na úplně jiné úrovni, než jsme byli zvyklí.

Vylepšení obrazu značky v Austrálii také pomůže vyřazení lowendového hatchbacku Mirage z nabídky, novým základem nabídky je tak crossover ASX. To sice také není žádné terno, ale nová generace už zřejmě také bude na vyšší úrovni:

To zní dobře, co říkáte? Má to ale jeden háček. Umím si představit „subprémiové“ Mitsubishi také třeba v Severní Americe, ale hlavním působištěm této japonské automobilky jsou primárně rozvojové trhy jižní a jihovýchodní Asie s malou kupní silou, kde nesmí ztratit svou pozici, o níž bojuje s takovými brandy, jako jsou čínské MG a Haval. Mitsubishi tedy dobře ví, že musí vyrábět auta na „části trhu citlivého na cenu“, ale chce navíc současně oslovit nové zákazníky, kteří doposud o této značce vůbec neuvažovali. Zdá se, že Japonci jsou prostě nepoučitelní, tohle už tu párkrát bylo a nikdy to nefungovalo. Ale je možné se rozdílně profilovat na různých trzích a nabídku aut přizpůsobovat konkrétní strategii. Uvidíme tedy, jak se bude Mitsubishi dařit to skloubit.

Jeden myslel na “Mitsubishi má prémiové ambice. Na mušce je Mazda!

  • To jsem zvědav. Mazda začala před 8 lety a neztratila tak portfolio, před Mitsu je dlouhá cesta, dostat zpátky ztracené zákazníky. Současně ale Outlander vypadá parádně a moc mě mrzí, že tady nebude – byla by to vedle CX60 velmi zajímavá volba, do CX60 jednoznačná (nic proti RAV4 PHEV, ale je to prostě „jen“ RAVka a NX450h+ je už jinde velikostí (menší) i cenou (větší)).

    Každopádně by mě zajímalo, kdy to vymysleli, protože aktuální kroky jdou naprosto opačným směrem (rebrandovaný rencek, džízas, to je teda „krok k prémii“ jako když si jdu zlepšit fyzičku do mekáče).

Komentáře nejsou povoleny.